فداکار گفت: دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در همایش‌ها و جشنواره‌ها، صنایع‌دستی هدیه دهند.

محمد مهدی فداکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی که در هتل پارس شهر کرمان برپا شده، گفت: با توجه به اینکه تهیه صفر تا صد صنایع‌دستی استان کرمان به همت هنرمندان کرمانی انجام می‌شود؛ بنابراین دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برای حمایت از این قشر هنرمند، به میهمانان خود صنایع‌دستی هدیه دهند.

 او می گوید:  مدیران در تزیینات داخلی تاسیسات گردشگری از صنایع‌دستی بومی استفاده کنند. 

به گفته استاندار کرمان صنایع‌دستی کرمان از تنوع و جلوه زیادی برخوردار است که نشان از خلاقیت و نبوغ هنرمندان این خطه دارد.

او گفت: بازارچه دائمی برای نمایش و فروش صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی راه اندازی شده است و امیدواریم بر تعداد این بازارچه‌ها در سطح استان کرمان افزوده شود.

فداکار می گوید: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی از کیفیت خوبی برخوردار است که باید هر یک از آن‌ها شناسنامه‌دار شوند و هنرمندان برای معرفی و فروش محصولات خود به برندسازی بپردازند. 

 به گفته او مس مورد نیاز هنرمندان  باید از سوی شرکت‌های مربوطه در اختیار آن ها گذاشته شود و این موضوع در اولویت کار قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌گیرد.

استاندار کرمان می گوید: محصولات متنوع صنایع‌دستی به صورت ترکیبی از چند هنر تولید شود و باید تولیدات صنایع‌دستی با ذوق و سلیقه مردم امروزی همخوانی داشته و همچنین کاربردی نیز باشند تا مردم از آن‌ها استقبال کرده و بازار خوبی برای فروش صنایع‌دستی ایجاد شود.

او  گفت: هنرمندان کرمانی در رشته کاشی‌کاری سنتی حرف زیادی برای گفتن دارند که باید از آن ها در کاشی‌کاری اماکن مذهبی، مساجد و... استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار