استاندار خراسان جنوبی برای اطلاع از روند فعالیت کارخانه‌های کک سازی طبس از این واحد‌ها بازدید کرد.

قناعت ، استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف اطلاع از روند فعالیت و میزان تولیدات معادن از کارخانه‌های کک‌سازی و زغال‌سنگ پروده طبس بازدید کرد.

او در این بازدید که نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، برای موضوعات راه دسترسی به معادن و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش قول مساعد داد.

مجتمع کک طبس پس از کک‌سازی ذوب‌ آهن اصفهان و فولاد زرند ایرانیان، عنوان سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور را از آن خود کرده و این واحد فرآوری که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع ایجاد شده، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم آورده است.

گفت و گو با کارگران و عوامل اجرایی این واحد فرآوری معدنی از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار بود.

شکاری مدیر مجتمع کک طبس در این بازدید گفت: ظرفیت کارخانه ۴۵۰ هزار تن تولید کک متالژیک در سال است که به دلیل کمبود مواد اولیه در سال اکنون ۱۰۰ هزار تن تولید می‌شود.

او با بیان اینکه برای رسیدن به ظرفیت تولید کارخانه نیاز به ۶۰۰ هزار تن زغال است گفت: دوره پخت کک ۷۲ ساعت است و می‌توانیم نیاز بازار داخل و حتی خارج که اکنون نیاز پاکستان و ترکیه است را تأمین کنیم.

شکاری گفت: نقدینگی و تأمین مواد اولیه در سال‌های گذشته سبب شد ظرفیت تولید کامل نشود و در حال حاضر ۲۲۰ نیروی کار در این کارخانه مشغول به کار هستند.

مدیر مجتمع کک طبس گفت: این محل قابلیت تولید برق تا ۳۶ مگاوات را دارد که به دلیل به ظرفیت نرسیدن کارخانه و سرمایه‌گذاری تاکنون به نتیجه نرسیده است.

او گفت: مواد اولیه مورد نیاز را می‌توان از طبس، کرمان، شمال و درصدی از خارج کشور برای بهبود کیفیت تهیه کرد.

در این بازدید مقرر شد مسائل و مشکلات کارخانه کک‌سازی طبس در نشستی با مدیران هلدینگ توسعه معادن و فلزات به عنوان سهامدار اصلی کارخانه پیگیری شود.

برچسب ها: کک سازی ، ذوب آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.