گروه بین‌المللی بحران گفته است با بازگرداندن دارایی‌های مسدودشده افغانستان، در ثبات منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

گروه بین‌المللی بحران در گزارشی از سفر به افغانستان، آینده این کشور را عمیقاً نامشخص خواندند و گفتند: طالبان هنوز تصمیم نگرفته‌اند که چه مسیری را برای حکومت‌داری برگزینند.

گریم اسمیت، کارشناس گروه بین‌المللی بحران در کابل در گزارشی از سفر خود به افغانستان  منتشر شده نوشته است: «به هر طرف که سر می‌زدیم، مشخص بود که کشور در تنگنای اقتصادی وخیمی است.»

این گروه هشدار داده است که مردم افغانستان نمی‌توانند برای همیشه با کمک‌های اضطراری زنده بمانند و اگر طالبان، قوانین و‌ محدودیت‌های اجتماعی را که تعامل خارجی‌ها با آنان را از نظر سیاسی مسموم می‌کند، پیش ببرند، شکاف کنونی ممکن است بیشتر شود.

این گروه یادآور شده است که بازگشایی مدارس دخترانه در ماه حمل آزمونی بود که در آن طالبان در مقابل تماشاگران جهانی شکست خوردند.

در گزارش گروه بحران تصریح شده است که عقب‌نشینی از پرتگاه فاجعه‌، مستلزم پایان‌دادن به انزوای افغانستان، جذب کمک‌های توسعه‌ای و متقاعدکردن دولت‌های غربی برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی است.

گروه بحران توصیه کرده است که کمک‌کنندگان با کاهش تحریم‌ها، بازگرداندن دارایی‌های مسدودشده، احیای بانک مرکزی و تشویق مؤسسات مالی برای از سرگیری معاملات با افغانستان، در ثبات منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

برچسب ها: بحران ، تحریم ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار