نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ میلیارد تومان به طرح سد گرین تخصیص داده شده است.

علیرضا شهبازی گفت: شهرستان نهاوندی یکی از مناطق مهم و استراتژیک کشور در حوزه تأمین و تولید محصولات کشاورزی است به همین جهت تأمین آب مورد نیاز ویژه کشاورزی همواره یکی از دغدغه‌های کشاورزان و مسئولان بوده است.

او افزود: خوشبختانه سرپرست بانک کشاورزی در این دیدار قول مساعد در راستای تأمین اعتبار طرح‌های کشاورزی و سد گرین را داد و تسریع و تسهیل در پرداخت ماده ۵۶ سد گرین مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی می گوید: تا به امروز دو قسط ماده ۵۶ سد گرین به عاملیت بانک‌های کشاورزی، صادرات و تجارت به میزان افزون بر ۷۰ میلیارد تومان واریز شده است.

طرح عملیات اجرایی سد مخزنی گرین و تاسیسات وابسته جهت تامین آب آشامیدنی شهرستان نهاوند و روستا‌های اطراف به همراه تامین آب مورد نیاز صنایع و به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت‌های آن و فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی در سراب  گاماسیاب در جنوب شرقی شهر نهاوند و در فاصله حدود ۱۶ کیلومتری این شهر در دست ساخت است.

شهبازی افزود: امیدواریم با قول مساعد مسئولان کشور در خصوص به نتیجه رساندن سد گرین با توجه به تنش‌های آبی کشور هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری و انتفاع مردم از این طرح مهم باشیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: کل اعتبار تخصیصی به استان از محل سفر معاون قوه قضاییه ۱۱ میلیارد تومان است که پنج میلیارد تومان برای نهاوند تخصیص یافت.

این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسنه رسی به ارتفاع ۷۰ متر، با طول تاج ۳۳۶ متر و عرض ۸ متر با سطح حوزه آبریز رودخانه به وسعت ۵۳ کیلومتر مربع و حجم مخزن ۱۰ میلیون متر مکعب آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار