اطلاعات نظامی اوکراین:

مهمات توپخانه‌ای اوکراین رو به اتمام است

معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین ضمن اشاره به احتمال شکست در برابر روسیه در خطوط مقدم اعلام کرد اوکراین در برابر ۱۰ تا ۱۵ توپ روسی یک توپ دارد.

وادیم اسکیبیتسکی معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین امروز جمعه گفت که اوکراین "تقریبا تمام" مهمات توپخانه خود را مصرف کرده است و اکنون از گلوله‌های ناتو استفاده می‌کند.

او به گاردین گفت که «اکنون همه چیز به آنچه [غرب]به ما می‌دهد بستگی دارد. اوکراین در برابر ۱۰ تا ۱۵ توپ روسی یک توپ دارد.»

وی همچنین تصریح کرد شرکای غربی اوکراین که ادعای کمک نظامی دارند حدود ۱۰ درصد از آنچه را که دارند به کی یف داده اند.»

اسکیبیتسکی همچنین ضمن اشاره به کمبود مهمات اعلام کرد اوکراین همچنین به سیستم‌های راکتی دوربرد نیاز دارد، زیرا در جنگ توپخانه‌ای در دونباس می‌جنگد.

او از احتمال کم شدن برخی مهمات روسیه خبر داد و تخمین زد که «موشک‌های روسیه در حال کم شدن است» چراکه نیرو‌های این کشور «حملات موشکی بسیار کمتری» انجام می‌دهند و از موشک‌های شوروی دهه ۱۹۷۰ استفاده می‌کنند.

در چهارمین ماه از حمله روسیه به اوکراین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با امضای فرمانی تحریم‌هایی را علیه مقامات بلند پایه روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعمال کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیست و چهارم فوریه در واکنش به درخواست کمک در جمهوری‌های دونباس، یک عملیات ویژه نظامی را اعلام کرد. پوتین تاکید کرد مسکو برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و در صدد غیرنظامی کردن و نازی زدایی در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
زکر پکر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
عاقبت جوگیری
آخرین اخبار