۲۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در حمایت از تولیدات زراعی به کشاورزان اقلید اختصاص یافت.

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود به کشت محصولات شتوی و ۷ هزار و ۹۰۰ تن از انواع کود به کشت‌های صیفی این شهرستان اختصاص یافته و در حال توزیع است.

عزیز حیاتی گفت: از ابتدای سال زراعی، حواله الکترونیکی کود بر اساس سامانه پایش به کشاورزان تخصیص و توسط ۲۴ کارگزاری تعاونی و خصوصی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

او گفت: کشاورزان کود مورد نیاز را با قیمت حمایتی و کیفیت استاندارد دریافت می‌کنند، تاکنون هشت هزار و ۷۹۳ تن کود شتوی بین بهره برداران توزیع شده و حدود هفت هزار تن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت بهاره اختصاص یافته که در حال توزیع است.

حیاتی ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی را شرط دریافت نهاده‌های کشاورزی توسط بهره برداران این بخش اعلام و از کشاورزان خواست نسبت به ثبت اطلاعات کشت خود در این سامانه توسط کارشناسان پهنه اقدام کنند.

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مزایای استفاده از سامانه توزیع الکترونیکی کود را تخصیص میزان کود شیمیایی به به تفکیک محصول، ارسال پیامک به محض صدور حواله به بهر بردار در زمان صدور حواله و تخلیه کود از انبار، رصد کشاورز توسط مسئول مرکز از زمان صدور حواله تا دریافت کود، جلوگیری از صدور حواله برای افراد غیر کشاورز و دریافت موجودی انبار بصورت آنی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار