رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد گفت: طبق قانون دستگاه‌ها مکلف هستند حداقل ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی در اختیار خود را به کارکنان دارای حداقل سه فرزند و فاقد مسکن اختصاص دهند.

فاطمه زارع گفت: در ماده پنج قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌ها مکلف هستند برای تأمین و ارتقاء کیفیت مسکن، پایان کار، عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه‌های تخصیص شبکه انشعابات و هزینه خدمات نظام مهندسی را به میزان ۵۰ درصد برای خانواده‌های سه فرزند زیر ۲۰ سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده‌های حداقل ۴ فرزند زیر ۲۰ سال تخفیف دهند.

او می‌گوید: این ماده دولت را مکلف می کند تا ۱۰ درصد تخفیف مربوط به پروانه ساختمانی از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی، پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد گفت: در ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز، دستگاه‌ها مکلف هستند ظرف ۶ ماه بعد از ابلاغ این قانون، به منظور حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی، خدماتی، آموزشی و رفاهی تحت اختیار با نظارت خود، به تأمین فضای مناسب در خصوص رفع نیاز نوزادان، کودکان و مادران باردار، برای استراحت، شیردهی و نگه داری کودکان اقدام کنند که البته برای اجرای این طرح آیین نامه اجرایی و دستورالعمل دستگاه‌های مرتبط لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار