ضرورت احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان شرقی

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: آرزوی ما احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان شرقی است و باید به این مرتبه اقتصادی برسد.

آقای رضایی که از طریق تماس تلفنی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و پیشرفت هشترود سخن می‌گفت گفت: همان طور که آذربایجان لوکوموتیو دفاع و سیاست کشور به شمار می‌رود انتظار می‌رود در دولت سیزدهم به عنوان یکی از لوکوموتیو‌های اقتصادی کشور هم تبدیل شود.

 اگر چه امروزه با تراکمی از مشکلات مواجه هستیم اما انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنیم و مثال ساده آن فرصت ترانزیت و صادرات مجدد است که در دوره صفویه با فعال شدن جاده ابریشم ایجاد شد و امروز هم همین فرصت پا بر جا است.

 جغرافیای کشور فرصت ترانزیت را برای ما ایجاد کرده و اگر ارزش اقتصادی این فرصت ۲۰ سال پیش ۵۰ میلیارد دلار بود امروز به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اگر اتوبان‌ها، بنادر و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه یابد سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت خواهیم داشت و این موضوع باید مطالعه شود.

وی همچنین مسئولان شهرستانی و استانی را به شناسایی فرصت‌های متراکم فراخواند و گفت: فرصت‌های جدید به ویژه از طریق نوآوری، خلاقیت و با تکیه بر کسب و کار‌های دانش‌بنیان باید خلق شود و این فرصت‌ها باید علاوه بر تولید به سمت بازار نیز گرایش پیدا کند.

در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری هشترود ۲۸۷ طرح شامل ۹۵ طرح در زمینه کشاورزی، ۶۰ طرح حوزه گردشگری، ۶۵ طرح در بخش صنعت و معدن، ۲۰ طرح در زمینه عمرانی شهری، ۳۲ طرح در حوزه عمران روستایی و ۱۵ طرح دانش‌بنیان به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.