انهدام ۴۶ باند سرقت در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:در۸۰ روز اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در زمینه انهدام باندهای سرقت ۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

میرحیدری گفت: در  ۸۰ روز اول امسال افزایش انهدام باند‌های سرقت را به میزان ۷ درصد داشته‌ایم و ۴۶ باند سرقت متلاشی شده‌اند.

به گفته او  آخرین باندی که در هفته گذشته منهدم و ۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند دارای سرقت‌های خشن و جمعاً ۱۲ مورد سرقت داشتند. تفاوت این سرقت با سرقت‌های قبل این بود که به صورت مسلحانه وارد شده بودند؛ از مسؤولان قضایی انتظار داریم این مورد به صورت ویژه دنبال شود و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان می گوید پارسال سرقت‌های مهم در مجموع ۹ درصد کاهش و کل سرقت‌ها ۱۱ درصد کاهش داشته است؛ در۸۰ روز اول امسال یک درصد افزایش سرقت های مهم را داشته‌ایم.

 سرقت اماکن در ۸۰ روز سال ۱۴۰۱ میزان ۵ درصد کاهش یافته است،  سرقت مغازه ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل نیز ۳ درصد کاهش داشته است که بیشتر به دلیل ورود سارقان در حرکت بوده است.

به گفته سرهنگ میرحیدری کلاهبرداری اینترنتی ۳۶ درصد کاهش داشته است برداشت اینترنتی ۱۰۳ درصد افزایش، مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد کاهش، انتشار فیلم‌های خانوادگی ۳۶ درصد کاهش، تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش، کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و کل جرائم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش یافته است.

 در رصد و شناسایی و ارسال جهت تشکیل پرونده قضایی ۳۰ درصد رشد داشته‌ایم،  ۴ طرح عملیاتی در این ۸۰ روز اجرا شده است و ۴۶۵ مورد سایت‌های مجرمانه شناسایی و مسدود شد.

رشد ۹۷۰ درصدی تشکیل پرونده در حوزه امنیت اقتصادی

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ۹۷۰ درصد فعالیت‌ها و تعداد تشکیل پرونده رشد داشته است؛ ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال ارزش ریالی این پرونده‌ها بوده و ۳۷۲ پرونده تشکیل شده است، ۲۰۴ خودرو در این زمینه توقیف شده و ۳۷۰ نفر نیز دستگیر شدند؛ عمده پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با کالا‌های اساسی بوده است.

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر
به گفته  فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با حوزه مواد مخدر با تغییراتی که در کشور همسایه داشتیم با مسدود شدن مرز‌ها و اعمال محدودیت‌ها در ورود مواد مخدر به صورت کشوری کاهش داشتیم.

میرحیدری با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر، مطرح کرد: در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر ۲ درصد افزایش و ۴ درصد کاهش برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را داشته‌ایم.

سامان دهی ضایعات فروشی‌ها
او می گوید ضایعات فروشی‌هایی که در حواشی همه شهر‌ها می‌بینیم و مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته بزرگترین ضرر به مردم است؛ البته افرادی که مجوز دارند غالباً پاک خدمت می‌کنند، اما این‌هایی که در حاشیه شهر ایجاد شده باعث اذیت و آزار مردم و ایجاد فرصت برای افراد سارق و مجرم شده است.

میرحیدری همچنین عنوان کرد: از مسؤولان و اتحادیه‌های مربوطه تقاضا داریم به شهرداری کمک کنند تا ضایعاتی‌ها را ساماندهی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.