شبکه تلویزیونی نبأ:

عربستان سعودی هزاران کودک یمنی را برای مشارکت در جنگ به خدمت می‌گیرد

به خدمت گرفتن کودکان یمنی برای مشارکت در جنگ به سیاست روشمند و برنامه ریزی شده نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی تبدیل شده است.

"صالح الجنیدی" استاندار ابین با اشاره به این که سعودی ها کودکان یمنی را برای شرکت در جنگ به خدمت می گیرند، تأکید کرد دست نشانده‌های داخلی ائتلاف متجاوز سعودی مجددا به خدمت گرفتن هزاران کودک یمنی در استان ابین را برای جنگ در صف نیروهایش آغاز کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، ائتلاف متجاوز سعودی از اوضاع وخیم اقتصادی و معیشتی در یمن برای اجرای برنامه‌های خود و اعزام کودکان از ناحیه‌های «لورد»، «المحفد» و مناطق مرکزی استان ابین به جبهه‌های جنگ سوء استفاده می‌کند. الجنیدی با بیان اینکه این تحول توطئه‌ای است که به ابین ضربه می‌زند، از مشایخ این استان خواست برای متوقف کردن سوء استفاده از کودکان و جوانان از جانب سعودی‌ها اقدام کنند.

شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به تبدیل شمار زیادی از کودکان به جنگجویانِ سلاح به دست عادت کرده اند. مشهورترین رسوایی سعودی‌ها در این خصوص به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد که در آن ۱۴ هزار کودک سودانی را برای محافظت از مرز‌های زمینی عربستان با یمن به خدمت گرفتند.

عربستان از سال ۲۰۱۵ همراه با امارات و دیگر متحدانش در قالب ائتلاف سعودی، مردم مظلوم یمن را مورد حمله قرار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بخدا ظلمه چه ظلمی از این بالاتر
کودکانی که باید سر کلاس درس باشند
و در کنار کانون گرم خانواده بدون دغدغه
و در آرامش زندگی کنند اینطوری قربانی
توطئه شوم‌استکبار و جنگ افروزان بشوند.
آخرین اخبار