نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تامین امنیت غذایی جامعه نوعی جهاد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: فعالیت مجموعه جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی نوعی جهاد است همانگونه که رفع مشکلات شهروندان عبادت است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی گفت: مساله جهاد و عبادت دو مساله مجزا هستند و در این عرصه و اوضاعی که در دنیا پیش رو است جهاد کشاورزی و سازندگی و تامین معیشت مردم همه به نوعی جهاد است.

او می گوید: تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از این نهاد‌های اثر گذار هستند که با گذشت زمان به اهمیت این نهاد‌ها و تشکل‌ها می‌شود، پی برد.

امام جمعه ارومیه گفت: اگر مساله بسیج نبود مملکت نمی‌توانست در برابر دشمنان مقاومت کند با این تدبیر امام نه تنها در کشور ایران اسلامی بلکه در مسایل و مباحثی که در کشور‌های اسلامی همسایه هم مانند یمن، فلسطین و سوریه هم پیش آمد از این تدبیر بهره‌مند شدند و دشمنان به علت این بصیرت و تدبیر نمی‌توانند مسلمانان را شکست دهند.

او با بیان اینکه جهادسازندگی و کشاورزی هم تا کنون در دوره‌های مختلف عملکرد مطلوبی داشته باشد، می گوید: در دین اسلام یک ظرفیتی است که انسان می‌تواند تمام اعمال خود را به عبادت تبدیل کند و می‌تواند طوری اعمال خودش را مدیریت کند که همه را شکل عبادت ببخشد و داشتن نیت صالحه در تمام اعمال بسیار با اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.