طرح جهش تولید مسکن در استان کرمانشاه شروع شد

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع طرح جهش تولید مسکن در استان گفت : این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تمام دستگاه‌ها و بویژه بانک‌ها در اجرای آن همکاری داشته باشند.

بهمن امیری مقدم با بیان اینکه دولت سیزدهم دغدغه ویژه‌ای در حوزه مسکن دارد، گفت : دغدغه تامین مسکن باید دغدغه تمام مسئولین باشد و همه باید برای خانه دار شدن مردم بویژه قشر ضعیف جامعه تلاش کنیم.

به گفته استاندار کرمانشاه مسکن برای مردم آرامش خاطر است و همه مسئولین موظفند برای تامین آرامش مردم تلاش کنند.

همه باید در این طرح پای کار بوده و همکاری لازم را داشته باشند و دستگاه‌های متولی در این طرح باید ظرف یک ماه مجوز‌های لازم برای شروع کار را صادر کنند.

قرارگاه "پیگیری پروژه‌های طرح جهش تولید مسکن" در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود این قرارگاه باید مشکلات طرح در سطح استان را پیگیری و رفع کرده و گزارش عملکرد و نتایج خود را به شورای مسکن استان ارائه کند.

 نظام مهندسی در این طرح باید نظارت ویژه داشته باشد تا از ایمنی ساخت و ساز‌ها اطمینان حاصل شود.

از ظرفیت پیمانکاران، کارگران و از مصالح بومی در این طرح استفاده می شود قابل قبول نیست زمانی که در استان پیمانکاران توانمند داریم از استان دیگر پیمانکار بیاید و نیروی کار از استان دیگر تامین شود، در حالی که تعداد بالایی از بیکاران در همین استان هستند.

البته در این بین پیمانکارانی که مانع ایجاد کرده و با تذکر کارشان درست نمی‌شود باید ورودشان به پروژه‌های دولتی کلا ممنوع شود، چرا که این استان فرصتی برای از دست دادن ندارد و باید از پیمانکاران توانمند و با کیفیت برای انجام پروژه هااستفاده شود.

باید لیستی از پیمانکاران استان تهیه شده و در اختیار سازمان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گیرد تا در پروژه‌های چنین نهاد‌هایی هم از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده شود.

دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق و گاز در این طرح همکاری دارند این دستگاه‌ها حتما باید همپای پیشرفت پروژه زیرساخت‌ها را تکمیل کنند.

دستگاه‌ها در تامین زمین در این طرح همکاری کنند هر دستگاهی در این زمینه همکاری کند اولویت واگذاری مسکن ساخته شده در آن اراضی با کارکنان فاقد مسکن همان دستگاه خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.