همزمان با ششمین سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری، همایش ملی سروده‌های انقلاب و نکوداشت مرحوم استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم مهمان ویژه این همایش بود که در ابتدای سفرش به سبزوار با حضور مزار استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، به مقام شامخ وی ادای احترام کرد و سپس دبیرخانه همایش ملی سرود‌های انقلاب اسلامی را در دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح کرد.

سید محمد حسینی در این همایش گفت: کمتر کسی مثل استاد سبزواری پیدا می‌شود که در مسیر انقلاب ثابت قدم باقی مانده باشد او که در تمامی مراحل انقلاب و بعد از ان یارو یاور مردم انقلابی بود و اشعارش رویداد‌های تاریخ انقلاب را در حافظه‌ها ماندگار کرد.

معاون پارلمانی دولت سیزدهم گفت: در جای جای اشعار حمید سبزواری روح عاصی، حماسی‏ و ستم‌ستیز و عدالت گرای شاعر در پس الفاظ و کلمات، موج می‌‏زند که ماحصل روح بلند و متعهد این شاعر انقلاب است. رونمایی از مجموعه آثار شنیداری حمید سبزواری و رونمایی از کتاب سرود سرو آزادگی شامل گفتگوها، یادداشت‌های علمی و نوشتار‌ها در پیوند با حمید سبزواری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
تو این وضعیت اقتصادی چه اصراری به این کارهاست اموال بیت المال را اصراف می کنند