ابراهیم صفری گفت:کمربندی دوم ارومیه یا بزرگراه مهم شهر ارومیه ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون عملیات عمرانی بر روی این پروژه در دست اجرا است.
به گفته او این کمربندی در فاز اول به طول ۵.۳ کیلومتر با عرض ۸۵ متر با بیش از ۵ تقاطع غیر همسطح در حال انجام و پیگیری کارهای عملیاتی است.
صفری گفت: برای این پروژه فراشهری تاکنون ۱۶۰۰میلیارد ریال عملیات عمرانی انجام شده که این پروژه بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال از گذشته بدهکار است و ضمن اینکه برای تکمیل و بهره برداری از آن با پیوست پروژه های جنبی ، به اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال نیز نیاز است.
معاون امور زیربنایی حمل ونقل و ترافیک شهرداری ارومیه گفت:در خصوص تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه در حال رایزنی و پیگیری هستیم و در صورت تامین اعتبار کمربندی دوم تا پایان سال جاری امکان بهره برداری پروژه متصور است.
او می گوید: رکود و تورم افسارگسیخته ، عدم استقبال سازندگان و مجریان ساختمانی برای اخذمجوز پروانه ساختمانی از شهرداری ، شرایط پسا بحرانی ناشی از کرونا و هزینه های جاری سرسام آور شهرداری به دلیل نیروی انسانی مازاد موجب شده ضمن کاهش شدید درآمدهای شهرداری، هزینه جاری هم بصورت تشدید افزایش یابد، و این روند حاکم بر سازمان شهرداری، بر ادامه عملیات طرح های عمرانی سایه انداخته است ، که ورود دولت مردان و اعضای شورای شهر برای بررسی روش های تامین منابع مالی برای تکمیل طرح های محرک توسعه برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی وارده بر اموال عمومی شهروندان ارومیه ای ، بیش از پیش ضرورت دارد.
صفری گفت: با توجه به مشکل نقدینگی و درآمد شهرداری ، معاونت امور زیر بنایی حمل ونقل و ترافیک شهرداری ارومیه در صدد است با حمایت و رهنمودهای شهردار ، پشتیبانیهای اعضای شورای شهر ، کمک دولت مردان استانی ، بصورت جهادی و با تکیه بر مدیریت بدون نقدینگی، با اهتمام ویژه به سراغ تکمیل پروژه های نیمه کاره و اجرای فوری پروژه های مورد نیاز فعلی شهروندان ارومیه اقدام نماید.