رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: ایران خواستار حذف ملاحظه تعرفه‌ای و عوارض نامتعارف ماخوذه از سوی برخی کشور‌های عضو تراسیکا بر ناوگان جاده‌ای بین المللی توسط دبیر کل تراسیکا برای رونق ترانزیت بین این کشور‌ها شد.

آقای داریوش امانی گفت: همکاری‌های حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای با کشور‌های عضو تراسیکا تقویت خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تسریع در احداث و یا تکمیل حلقه‌های مفقوده جاده‌ای و ریلی بین کشور‌های عضو، کاهش هزینه‌های صدور روادید رانندگان حرفه‌ای حمل‌ونقل جاده‌ای از سوی کشور‌های عضو، کاهش بروکراسی صدور روادید و ساده‌سازی و روان سازی عبور کالا از مرز‌های بین المللی جاده‌ای کشور‌های عضو و اصلاح شبکه راه‌های جاده‌ای کشور ایران در نقشه نهایی ثبت شده در سایت رسمی تراسیکا، از اقداماتی است که باید انجام شود.

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با آقای آست آصف‌بایف دبیرکل تراسیکا دیدار و بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای با کشور‌های عضو تراسیکا و افزایش حجم ترانزیت از طریق این کریدور تأکید شد.

تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشور‌های اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند، جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار