مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از غربالگری ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار سالمند از مجموع ۸ میلیون سالمند ثبت شده در سامانه‌های الکترونیک وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر محمدرضا صایینی گفت: در حال حاضر شناسایی و طبقه بندی سالمندان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده و از میان ۸ میلیون سالمند ثبت شده در سامانه‌های الکترونیک وزارت بهداشت، بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار سالمند غربالگری شده اند.

او گفت: ۵ درصد از سالمندان یعنی بیش از ۳۵۰ هزار سالمند در گروه سالمندان بسیار پرخطر هستند.

به گفته وی این سالمندان در معرض آسیب سالمندی بوده و دارای بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان یا دیالیز، دمانس، نارسایی کبدی، ایدز یا همزمان دارای ناتوانی حرکتی و هم ابتلایی هستند.

۲۱ درصد سالمندان در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند

به گفته مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی ۲۱ درصد سالمندان نیز در گروه پرخطر قرار می‌گیرند.

او گفت: از آن جایی که رشد فزاینده جمعیت سالمندان ممکن است کشور را با چالش‌های قابل توجهی در سال‌های آینده مواجه کند، اتخاذ تدابیر ویژه و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز ضرورت دارد و لازم است در سطح ملی اقداماتی در این خصوص با مشارکت تمام بخش‌های مختلف وزارت بهداشت وسایر سازمان‌ها انجام شود.

به گفته وی این اقدامات باید با هدف تسهیل برقراری ارتباط موثر بین بخشی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای استقرار برنامه «حمایت و مراقبت از گروه‌های پرخطر سالمندان» و پایش آن انجام شود.

او گفت: مقرر است جلسات «کمیته ملی حمایت و مراقبت از گروه‌های پرخطر سالمندان» به صورت منظم برگزار شده و با اتخاذ تصمیمات کلیدی در سطح ملی موجبات تسهیل ارتباطات و تعاملات بین بخشی لازم در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را فراهم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بعد از غربالگری لطفا به هزینه های درمان آنها کمک کنید. برای پانسمان یک زخم هزینه های گزافی می گیرند و با وجود بیمه تکمیلی پرداختی از بابت انها نمی شود. فقط بلدید پول بگیرید و موقع نیاز هیچ چیز را پوشش نمی دهید. هیچ چیز درست نیست و علتش عوضی بودن مسئولین بالا دستی هست.
آخرین اخبار