وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار بزرگ تسلیحات آمریکا و اروپا با استفاده از موشک های کالیبر خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک انبار بزرگ حاوی سامانه‌های موشکی را که آمریکا و کشور‌های غربی به اوکراین فرستاده اند، با موشک‌های بسیار دقیق «کالیبر» در استان ترنوپیل منهدم کرده است ضمن آنکه بیش از ۳۰۰ موضع فرماندهی و توپخانه و تجمع افراد و تجهیزات ارتش اوکراین در حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش روسیه منهدم شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، از طرف دیگر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأیید کرد سه فروند جنگنده اوکراین در جمهوری دونتسک و استان خارکیف و همچنین هشت فروند پهپاد سرنگون و دو فروند موشک توچکا نیز رهگیری شده اند.

کوناشنکوف گفت: «نیرو‌های مسلح روسیه به اجرای عملیات ویژه نظامی در اوکراین ادامه می‌دهند و با استفاده از موشک‌های بسیار دقیق کالیبر در استان ترنوپیل یک انبار بزرگ تسلیحات که آمریکا و کشور‌های اروپایی به حکومت کی یف داده بودند از جمله سامانه‌های ضد تانک، سامانه‌های دوش پرتاب، سامانه‌های ضد هواپیما و گلوله‌های توپخانه منهدم شدند. موشک‌های ضد هوایی بسیار دقیق طی ۲۴ ساعت گذشته دو مرکز فرماندهی و ۱۵ مکان تجمع افراد و جنگ افزار‌های اوکراین را منهدم کردند. همچنین یک سکوی پرتاب سامانه ضد هواپیما در خارکیف و یک ایستگاه رادار رصد هوایی در جمهوری دونتسک و یک سامانه راداری سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ و دو سایت شلیک موشک در جمهوری لوهانسک منهدم شدند. هواپیما‌های ارتش همچنین سه مرکز فرماندهی و ۲۵ مرکز تجمع افراد و جنگ افزار‌های اوکراین را منهدم کردند. در نتیجه حملات هوایی بیش از ۱۵۰ افراطی کشته شدند و شش دستگاه تانک و پنج توپخانه و ۱۰ دستگاه خودروی نظامی منهدم شدند. همچنین جنگنده‌های روس توانستند دو فروند هواپیما از نوع سوخو ۲۵ را بر فراز جمهوری دونتسک سرنگون کنند.»

کوناشنکوف همچنین اعلام کرد یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای روسیه بیش از ۳۰۰ موضع فرماندهی و توپخانه‌ای و تجمع افراد و تجهیزات را گلوله باران و موشکباران کردند که به کشته شدن بیش از ۳۲۰ افراطی، انهدام پنج دستگاه خودروی زرهی، شش توپ میدانی, ۱۵ خودروی نظامی و پنج انبار تسلیحات و مهمات و سوخت منجر شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیست و چهارم فوریه در واکنش به درخواست کمک در جمهوری‌های دونباس، یک عملیات ویژه نظامی را اعلام کرد. پوتین تاکید کرد مسکو برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و در صدد غیرنظامی کردن و نازی زدایی در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار