وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تأکید کرد کشورش بیش از هر زمان دیگری دچار دو دستگی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، هنری کسینجر بر اهمیت حل وفصل اوضاع در خاورمیانه با در نظر گرفتن منافعروسیه تأکید کرد.

این سیاستمدار کهنه کار آمریکا تاکید کرد هر دولتی در کاخ سفید در حال حاضر به علت دشمنی ناشی از اختلافات فکری با مخالفان دچار اصطکاک می‌شود و ارزش‌های اساسی کشور و احکام قانون اساسی آن دچار دو دستگی شده است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که این کشور بیش از زمان جنگ ویتنام در اواخر دهه ۱۹۶۰ و آوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی قرن گذشته دچار دو دستگی است.

وی افزود: مسئله کنونی در حال حاضر درباره چگونگی پایان دادن جنگ در اوکراین و لزوم ایجاد موقعیتی برای روسیه است که به یک مرکز پیشرفته در اروپا تبدیل شود

کسینجر ۹۹ ساله پیشتر در اجلاس داووس گفته بود که درگیری اوکراین با روسیه باید تا دو ماه دیگر پایان یابد وگرنه از کنترل خارج می‌شود لذا فرصت اندکی برای پایان دادن به درگیری مسلحانه در اوکراین و یافتن راه حل صلح وجود دارد. فراتر از آن، روسیه ممکن است برای همیشه از بقیه اروپا جدا و به متحد دائمی چین تبدیل شود.

او در ادامه صحبت‌های خود بر حفظ اتحاد ائتلاف ناتو که منعکس کننده همکاری آمریکا و اروپاست، تاکید و اعلام کرد «رویداد‌های بزرگی در منطقه خاورمیانه و آسیا در راه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
اقای هنری کیسینجر تمام تعاریف در تمام جهان زیر سووال رفته و جهانیان بدنبال باز کردن گره های کوری هستند که هر از چند گاهی مناطق مختلف جهان را با چالش های فوق العاده شکننده و ویرانگر روبرو میکنند و کسی هم مسوولیت ان ها را به عهده نمیگیرد. ما ابنای بشر سه راه بیشتر نداریم. یا همگی میمیریم و جهان پایان میپذیرد. یا عده ای به کرات دیگر میروند و انجا زندگی جدید اغاز میکنند و کل بشریت روی زمین را نابود می کنند. یا تمام زوایای پنهان زندگی بشر پیدا میشود و مردم با هم به خوبی و خوشی به زندگی ادامه میدهند زیر پرچم عدالت محض و بی چون و چرا. این اخرالزمان و این حالی وودتان.
آخرین اخبار