مشارکت در انتخابات پارلمانی فرانسه در دور اول بسیار پایین و کمتر از ۴۰ درصد گزارش شده است.

رای‌گیری انتخابات پارلمانی در فرانسه امروز (یکشنبه) در دور نخست خود آغاز شد و یک ساعت قبل از بسته شدن حوزه های رأی گیری، مشارکت کمتر از ۴۰ درصد در این انتخابات اعلام شد.

به گزارش لوموند، در حال حاضر مشارکت شهروندان در اولین دور انتخابات پارلمانی ۳۹.۴ درصد گزارش شده است.

انتخابات در فرانسه برای ۵۷۷ کرسی مجلس ملی یک فرآیند ۲ دوری است. نتیجه نهایی این انتخابات پس از دور دوم یعنی هفته بعد در تاریخ ۲۹ خرداد مشخص خواهد شد. صندوق‌های رای امروز صبح در سرزمین اصلی فرانسه باز شد، این در حالیست که رای‌دهندگان مناطق خارج از کشور در آخر هفته گذشته رای دادند.

طبق برآورد وزارت کشور فرانسه، تا ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی (یک ساعت قبل از بسته شدن حوزه های رأی گیری) ، مشارکت شهروندان این کشور ۳۹.۴ درصد بوده است که ۱.۳ درصد نسبت به  انتخابات پارلمانی گذشته در سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است.

اولین صندوق‌های رای در ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محلی بسته می‌شوند، اما در اغلب شهر‌های بزرگتر، مراکز رای‌گیری تا ساعت ۸ شب باز خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که میزان رای ممتنع در دور اول بیش از ۵۰ درصد باشد، که این هم رکورد جدیدی برای انتخاباتی است که با کاهش مشارکت در ۲۰ سال گذشته رو به رو شده است.

این در حالیست که شب گذشته معترضان فرانسوی پیش از انتخابات پارلمانی این کشور، تظاهراتی را در پاریس برگزار کردند. این تظاهرات در اعتراض به نژاد پرستی در پایتخت این کشور برگزار شد. در انتخابات ریاست جمهوری اوایل ماه آوریل، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، برای دومین بار برای این مقام منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
اروپاییهای روباه صفت برای کشور ما همیشه مدعی وژست حقوق بشری میگیرند ولی برای خودشون همه چیز ارومههه
منتهی یدفعه دم خروسشون بیرون میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
اگر در ایران بود همین مدعیان جمهوری پنجم ندای وا حقوق بشر سر می دادند و گوش عالم را کر می کردند ولی چون مال خودشان هست روزه سکوت گرفته اند . همچنین جنبش 2 ساله جلیقه زردها ی فرانسوی .
آخرین اخبار