رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌های پزشکان الزامی و دریافت وجه نقد از بیماران ممنوع است.

علیرضا مدرکیان گفت: دستگاه کارتخوان برای رفاه حال بیماران است و دریافت هر گونه مبلغ اضافی و نقد از بیمار تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان درباره استفاده نکردن پزشکان از دستگاه کارتخوان گفت: وقتی اداره مالیاتی برای محاسبه رقم‌ مالیات، روش‌های غیر منطقی به کار می‌گیرد، سبب قانون گریزی همکاران ما می‌شود.

مدرکیان گفت: تا زمانی که شرایط به گونه‌ای باشد که افرادی که قانون را بیشتر رعایت می‌کنند بیش از دیگران در معرض رصد و نظارت باشند، بدون شک راه‌های قانون گریزی گشوده می‌شود.

او گفت: مالیات پزشکان بر اساس رصد حساب‌های مالی و بانکی آن‌ها، تعیین می‌شود و این روش به طور کامل اشتباه است چراکه ممکن است موجودی حساب یک پزشک به دلیل دریافت  وام، ارث یا هر چیز دیگری، بالا رفته باشد.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان  روش‌های درستی برای احصا درآمد افراد وجود ندارد و وقتی بر اساس حساب بانکی پزشک مالیاتش تعیین شود قانون گریزی اتفاق می‌افتد.

مدرکیان گفت: بازرسان ما به صورت دوره‌ای به مطب‌ها سرکشی می‌کنند و  ما بازدیدها را انجام می‌دهیم‌ اما برای عدم استفاده از کارتخوان مجازاتی وجود ندارد و ما فقط می‌توانیم توصیه به استفاده از آن کنیم.

او در واکنش به ویزیت گروهی پزشکان‌ گفت: ویزیت گروهی تخلف است و اگر موردی گزارش شود به طور حتم برخورد می‌کنیم

و بیماران باید به صورت فردی وارد اتاق ویزیت شوند و پزشکان حق ویزیت گروهی ندارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان درباره رفتار نامناسب برخی منشی‌های پزشکان با بیماران گفت: قبل از کرونا برای حل این مشکل جلساتی را تشکیل دادیم اما در دوران کرونا این جلسات متوقف شد.

مدرکیان گفت:به زودی جلسات مربوط به منشی‌ها برگزار می‌شود که بدون شک نتایج خوبی به همراه دارد.

برچسب ها: پزشکان ، مالیات ، کارتخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.