سام وکیریا، صاحب کافه کانبرا، پس از ماهها جستجوی ناامیدانه برای یافتن کارکنان جدید برای کافهاش، از یک ربات پیشخدمت استفاده کرد. او در حال سرمایه گذاری ۳۰ هزار دلاری برای این ربات پیشخدمت است.
کوانتوم رباتیک میگوید بعید است رباتهای مهمان نواز نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهند، اما اتحادیهها میگویند اگر رباتها ایمنی در محل کار را برای کارگران بهبود بخشند، استقبال میشوند. ربات، غذا و نوشیدنی را به میزها تحویل میدهد؛ پس از اتمام کار ظروف کثیف را به آشپزخانه برمی گرداند و وقتی مشتریان از کافه خارج میشوند، آنها را بدرقه میکند.
صاحب کافه ای که از این ربات ها استفاده می کند، پس انجام وظایفشان آن ها را در آغوش می گیرد؛ او معتقد است قرار نیست این ربات ها جای کسی را بگیرند و فقط باعث میشوند که کارکنان کمی هوشمندتر و سختتر کار کنند.
اندرو استون مدیر شرکت مشاوره رباتیک کوانتوم رباتیک مستقر در ملبورن است. این شرکت مجموعهای از رباتهای خودکار را برای استفاده در انبارها، خرده فروشی و مشاغل مهمانداری طراحی و تولید میکند.
گزارش رباتهای خدماتی فدراسیون بینالمللی رباتها در سال ۲۰۲۱ نشان میدهد که همهگیری کرونا باعث افزایش جذب رباتهای کارگر در بخش حملونقل شده است. طبق این گزارش، فروش رباتهای مهماننواز در مدت مشابه به دلیل تعطیلی مشاغل در روزهای اولیه همهگیری کرونا، افزایش قابل توجهی نداشته است.
اندرو دتمر، رئیس انجمن کارگران استرالیا اعلام کرد که رباتها برای بخشی از تولید استرالیا بودهاند و برای استخدام این رباتها در موقعیتهای شغلی مختلف ابتدا افراد اولویت قرار دارند و سپس این فناوریها. قرار دادن کارگران در مرکز پیشرفت فزاینده فناوری میتواند به ما در ایجاد فرصتهای شغلی در مقیاس بزرگ کمک کند.
بیشتربخوانید