شرکت بیش از ۲۴ هزار کردستانی در کنکور سراسری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان گفت: تعداد داوطلبان استان در کنکور سال‌ جاری ۲۴ هزار و ۱۷۹ نفر است که در ۱۵۲ حوزه به رقابت می پردازند.

عبدالسلام قادری در نشست هم اندیشی مدیران سازمان سنجش با عوامل اجرایی آزمون‌های این سازمان در استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: تعداد داوطلبان کردستانی در کنکور سال‌جاری ۲۴ هزار و ۱۷۹ نفر در ۱۵۲ حوزه بوده که از این میزان ۱۴ هزار و ۲۰۵ نفر دختر و ۹ هزار و ۹۷۹ نفر پسر هستند و از ۱۱ شهرستان استان شرکت خواهند کرد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های استان امکان هوشمندسازی آزمون‌ها را ندارند، اما این امکان وجود دارد تا برخی از آزمون‌ها را در سطح استان به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

او می گوید:اهمیت آزمون سراسری در مقایسه با سایر آزمون‌ها بسیار بالاتر بوده، به خصوص این حساسیت در برخی رشته‌ها بسیار زیادتر است از این رو مطالب ارائه شده در این نشست باید به صورت گسترده منعکس شود.

مسئول حفاظت از آزمون استان کردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که داوطلبان با آن مواجه هستند موضوع بومی‌گزینی است که در حوزه اختیار سازمان سنجش و وزارت علوم نیست و در هیأت دولت باید به این موضوع رسیدگی شود.

شیخی‌زاده  گفت: اگر به دنبال عدالت آموزشی در بحث کنکور هستیم باید به فضا‌هایی که آزمون در آن برگزار می‌شود اهمیت داد تا برای داوطلبان کمترین مشکلی ایجاد نشود.

رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: سازمان سنجش امسال آمادگی بیشتری برای برگزاری آزمون سراسری دارد و این آزمون بدون تغییر در روز‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.

به گفته عبدالکریم شادمهر امسال پاسخنامه‌های آزمون سراسری متناسب با مواد درسی طراحی شده و این موضوع ضریب اشتباه داوطلبان را در زمان پاسخگویی کاهش خواهد داد.

او همچنین از برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سازمان سنجش برای هوشمندسازی آزمون سراسری نام برد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این هوشمند‌سازی از سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

در پایان نیز این نشست هر یک از عوامل اجرایی آزمون سراسری استان کردستان که در این نشست حضور یافتند، باتوجه به تجربیات خود از حضور در آزمون‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظراتشان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار