رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این نهاد متعهد می‌شود طی ۹ ماه، ظرفیت ۱۰ میلیون مترمربعی تولید چادر در کارخانه حجاب شهرکرد را به ۱۶ متر مربع برساند.

سید پرویز فتاح در نشست با معاون اجرایی رییس جمهور و تعدادی از مسئولان بانکی درخصوص پیگیری مسایل مربوط به تنها کارخانه تولید چادرمشکی کشور که در سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مورد بازدید آیت‌الله رئیسی قرار گرفته بود، گفت: با فراهم شدن مقدمات کار و حل مشکلات بانکی این مجموعه و تامین سرمایه ثابت موردنیاز، بنیاد مستضعفان متعهد می‌شود طی ۹ ماه، ظرفیت ۱۰ میلیون مترمربعی تولید چادر در این کارخانه را به ۱۶ و تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۶ میلیون مترمربع برساند.

او می‌گوید: کارخانه حجاب شهرکرد جزو نادرترین کارخانجات کشور است که با دستور مستقیم و کتبی رهبر انقلاب احداث شده و بنیاد مستضعفان برای عمل به دستور ایشان، این کارخانه را پایه‌ریزی و احداث کرد.

ظرفیت اسمی این کارخانه معادل ۱۰ میلیون مترمربع است و اکنون تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد در سقف ظرفیت خود قرار دارد.

کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب تولیدات این کارخانه برای عرضه در بازار از ویژگی‌های تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد است.

فتاح گفت: نگاه ما به تولید چادر در این کارخانه به هیچ وجه نگاه سودمحور نیست و قصد ما از سرمایه‌گذاری در تولید چادر مشکی توسط این کارخانه، پیگیری اهداف فرهنگی و تامین نیاز کشور است.

با حضور رییس‌جمهور در این کارخانه مصوب شد که این مجموعه توسعه یابد و این جلسه با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور ۴ روز پس از بازدید حجت الاسلام رئیسی، نشان‌دهنده همت دولت برای اجرایی کردن این مصوبه است.

تعهد بنیاد مستضعفان بر افزایش ظزفیت تولید کارخانه حجاب شهرکرد

بنیاد مستضعفان کاملاً موافق توسعه این کارخانه است، ولی اجرایی‌شدن این هدف، نیازمند توجه به یک سری مقدمات است، مهم‌ترین آن حل مشکل تسهیلات ارزی این کارخانه است.


بیشتر بخوانید


در این نشست سید صولت مرتضوی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به این موضوع از جنبه اشتغال آفرینی و تولید آن، و از جهت دیگر توجه به استان چهارمحال و بختیاری گفت: کشور ما به‌عنوان یک کشور اسلامی برای تامین ضروری‌ترین زیرساخت عفاف و حجاب مشکل دارد و ۱۰ میلیون مترمربع تولیدات کارخانه حجاب شهرکرد، تنها جوابگوی ۱۰ درصد نیاز کشور است.

معاون اجرائی رییس‌جمهور گفت: نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری جزو ۳ استان نخست کشور است و امروز توجه به اقتصاد و اشتغال در این استان، جزو یکی از اولویت‌ها است.

مرتضوی می‌گوید: رییس‌جمهور در راستای توسعه صنایع نساجی به‌عنوان یک صنعت کم‌هزینه و پربازده، بر لزوم توسعه کارخانه حجاب شهرکرد تاکید دارد و از بنیاد مستضعفان تقاضای همکاری در این بخش داریم.

در پایان این نشست مقرر شد بخشی از بدهی این کارخانه از طریق واگذاری یک قطعه زمین به بانک عامل و بخش دیگر با پرداخت نقدی تسویه شود. همچنین در ادامه این جلسه بخش دیگری از مصوبات سفر اخیر رییس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی از مسئولان استانی بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خوب طرحهای توسعه ای و شعبه های دیگر را تا صد ملیون متر مربع در شهرستانهای دهگانه و همچنین افزایش ظرفیت در همین کارخانه میتوان داشت.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
همینکه برای نیاز چادر سرزمینت به دیگران وابسته نباشی خودش بزرگترین سود است و باید مدیران این صنعت خوب نساجی بدانند که قطع واردات چادر مشکی خودش بزرگترین سرمایه گذاری مانا و ماندگار در این کشور و این سرزمین است.
به امید طرحهای توسعه این کارخانه مهم ملی و خودکفایی و لی نیازی کشورمان و رسیدن به همان ظرفیت سی ملیون متری در برنامه پیشنهادی
آخرین اخبار