متخصصان نیروگاه شهید رجایی، با تکیه بر دانش و تخصص خود، برای نخستین بار، پوزیشنر‌های تنظیم هوا و گاز خروجی در سیستم بویلر‌های این نیروگاه را تعمیر و بازسازی نمودند.

حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: به دنبال وقوع اشکالات پیاپی در پوزیشنر‌های تنظیم هوای FDF وگاز خروجی تنظیم کننده حرارت مربوط به سوپرهیترها، ری هیتر‌های سیستم بویلر واحد‌های بخاری و هزینه بالای تهیه این تجهیزات، متخصصان تعمیرات نیروگاه پس از ۱۰ ماه تلاش بی وقفه توانستند برای نخستین بار، با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت دانش و تجربه خود، اقدام به بازسازی و تعمیر این تجهیزات نمایند.

آمادگی سیستم‌های کنترلی و حفاظتی در بویلر نیروگاه به دلیل کارکرد آن‌ها در عملکرد مطلوب تجهیزات بویلر و نقش آن‌ها در پیشگیری از وقوع آسیب به این تجهیزات، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعمیرات و نگهداری مطلوب این تجهیزات، همواره در اولویت حوزه معاونت تعمیرات قرار دارد؛ بنابراین پس از بررسی‌های کارشناسی، تصمیم برآن شد تا اشکالات این بخش در داخل و از سوی متخصصان اداره فاین مکانیک نیروگاه رفع شود.

در آخرین مورد و پس از شناسایی پوزیشنر‌های معیوب، توانستیم تعداد ۸ عدد پوزیشنر تنظیم کننده هوا و گاز ورودی به تجهیزات مربوطه در بویلر‌ها را برای نخستین بار در داخل، بازسازی و تعمیر کنیم که در حال حاضر ۶ عدد از این تعداد در ۲ واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه نصب شده است.

تکیه بر توانمندی‌های داخلی در بازسازی و تعمیر برخی تجهیزات که پیش از این برای انجام آن، الزام به رعایت سیاست برون سپاری بود، رویکردی است که اکنون با جدیت از سوی مدیران و کارکنان معاونت‌های نیروگاه شهید رجایی رعایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار