مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: ترویج فرهنگ سنت حسنه اهدای خون در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

مراسم نقی تقوائی با گرامیداشت و تبریک ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون گفت: شعار امسال " اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی، برای نجات بیماران به ما بپیوندید " است.

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در چند سال گذشته تقریبا ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان از سوی اداره کل انتقال خون یزد تأمین شده است که میزان متوسط اهدای خون در کشور حدود ۲۵ در هزار نفر است و این آمار در استان یزد حدود ۳۵ در هزار نفر است که به همت اهداکنندگان خون بر می‌گردد.

تقوائی ضمن تاکید بر اهدای خون جوانان گفت: در چند سال اخیر اهدای خون جوانان زیر ۳۰ سال با کاهش روبرو شده که درخواست داریم در این زمنیه جوانان بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند.

نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد این مطالب را در مراسم بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون که در سالن همایش اداره کل انتقال خون یزد با حضور مسئولین استان، اهداکنندگان خون و پلاکت برگزار شده بود، بیان کرد.

این مسئول با بیان این که زنان یزدی مشارکت کمتری در بحث اهدای خون دارند، تأکید کرد: قبل از هرگونه فرآیند خونگیری آزمایشات لازم برای اطمینان خاطر از توان افراد متقاضی انجام می‌شود و اگر فرد شرایط لازم برای اهدای خون را داشت از او خونگیری به عمل می‌آید.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در پایان با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد زنانی که تاکنون برای اهدای خون مراجعه کردند از شرایط لازم برای اهدای خون برخوردار بودند، گفت: انتقال خون یزد در بحث اهداکننده زن از میزان متوسط کشوری پایین‌تر است.

در ادامه مراسم امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تشکر از ایثار اهداکنندگان خون گفت: اهدای خون مصداق بارز صدقه جاریه هست و هر فردی که خون اهدا می‌کند می‌تواند جان سه نفر را نجات بدهد.

در پایان مراسم و پس از تقدیر از اهداکنندگان مستمر مرد و زن در زمینه اهدای خون و پلاکت، امام جمعه بخش مرکزی یزد که از اهداکنندگان مستمر خون است، خون خود را اهدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار