پیمان آرامون گفت:موارد تخلف رانندگان که به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده میشود در مرحله اول منجر به صدور اخطار کتبی و در مراحل بعدی منجر به جریمه نقدی و ابطال کارت هوشمند آنها از یک تا سه ماه میشود.
او می گوید: اقدامات کنترلی ناوگان عمومی مسافربری و برخورد قاطع با رانندگان متخلف پایانههای مسافربری در سال جاری افزایش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی گفت: شرکتها و موسسات مسافربری مکلف هستند ضمن احراز هویت مسافر بطور جداگانه برای هر مسافر و با رعایت موارد ذیل نسبت به صدور بلیط اقدام نمایند که در این فرآیند انتخاب صندلی نیز از جمله حقوق مسافران لحاظ شده است.
او با تاکید بر اینکه شرکتها و موسسات مسافربری موظف هستند برای مسافران بین راهی به تعداد لازم بلیط سفید ممهور به مهر شرکت یا موسسه با عبارت بلیط بین راهی در اختیار رانندگان قرار دهند،گفت: شرکت مکلف است برای راننده تحت پوشش نسبت به صدور، تسلیم بلیط و درج نام مسافر (به صورت دست نویس) اقدام کند و راننده نیز مکلف است ته برگ بلیطها را به شرکت تحویل دهد.
آرامون گفت:راننده مجاز است خدمات حمل و نقلی به مسافرانی که از قبل صندلی رزرو و بلیط تهیه کردهاند و نیز مسافران بین راهی ارائه دهند، این خدمات به شرط ممهور شدن صورت وضعیت رانندگان توسط شرکت با رعایت اصول ایمنی و در محل های امن قابل انجام است.
او از شناسایی ۱۱ راننده متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: موارد تخلف این رانندگان محرز و به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.