وزارت امور خارجه‌ آمریکا برای متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت (SIV) تسهیلات وضع کرده است.

براساس این تسهیلات فرد متقاضی دیگر نیاز به توصیه‌‌نامه شهروند آمریکایی ندارد.

ویزای ویژه مهاجرت به آمریکا (SIV) برای شهروندان خارجی است که با نظامیان و نهادهای آمریکایی کار کرده‌اند.

در گذشته فرد متقاضی باید توصیه‌نامه از ناظر خود که شهروند امریکایی باید می‌بود، ارائه می‌کرد.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان (IRAP) اما می‌گوید که وزارت خارجه‌ آمریکا در اواخر ماه گذشته پس از شکایت همکاران افغانستانی و عراقی نظامیان آمریکایی علیه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ ایالات متحده، این الزامات را کنار گذاشته است.

مدیر واحد ویزای ویژه مهاجرت افغانستان در وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که از ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱، این وزارتخانه دیگر از فرد متقاضی درخواست نکرده که توصیه‌نامه یا امضاء از سرپرست آمریکایی خود در حمایت از درخواست COM ارسال کند.

او گفته که این به این معنا است که متقاضیان SIV می توانند توصیه نامه‌ای از هر کسی که بر آنها نظارت داشته است، بدون توجه به وضعیت شهروندی او ارسال کنند.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان همچنین می گوید: هنگامی که برنامه SIV ایجاد شد، کنگره  اعلام کرده که یک فرد می‌تواند خدمات وفادارانه و ارزشمند لازم را برای به دست‌آوردن SIV با ارائه یک توصیه یا ارزیابی مثبت از سرپرست خود ارائه دهد.

کنگره هیچ محدودیتی برای تابعیت یا ملیت سرپرست فرد تعیین نکرده است.

اما برای سال‌ها، وزارت امور خارجه‌ آمریکا از دادن‌ اعتبار به نامه‌هایی که توسط شهروندان آمریکایی امضا نشده بود، خودداری می‌کرد.

پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان گفته است که این سیاست وزارت خارجه به تأخیرهای غیرضروری منجر می‌شد.

این پروژه تصریح کرده است که به دلایل مختلف، ممکن است یک فرد با یک شهروند آمریکایی تماس مستقیم برقرار نتواند.

به گفته‌ پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان برای مثال، افرادی که پروژه‌های مهم دولت ایالات متحده را از طریق شرکت‌های محلی اجرا می‌کنند، اغلب مستقیماً با شهروندان ایالات متحده کار نمی‌کنند.

برچسب ها: آمریکا ، ویزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار