سامانه های بانکی تشخیص دادند؛

حساب هایی که منجر به قطع یارانه می شوند!

تشخیص دهک بندی ها آن هم به دست سامانه های دستگاه های مختلف، نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک بندی ها را تغییر می دهد.

آقای احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بازهم به ادامه دار بودن پرداخت یارانه نقدی به مردم در صورت موفق نبودن طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد.

یارانه ای که هنوز هم تعدادی از اقشار جامعه یا دریافت نکرده اند و یا مبلغ دریافتی آن ها همچنان بلوکه شده است. تا وزارت رفاه با تایید اعتراض آنها به دهک بندی رسیدگی کرده و گزینه رفع مسدودیت حساب آن ها را انتخاب کند.

آقای داریوش ابو حمزه ای، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان خرداد و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

قشر دوم از متقاضیان یارانه، که ثبت نام کنندگان هستند نیز پیگیر دریافت این رقم هستند. به گفته خانم طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، اولین لیست ثبت نام کنندکان برای دریافت یارانه، هفته ای که گذشت به وزارت رفاه ارسال شد. لیستی که قرار است به سیستم دریافت یارانه نقدی و احتمال قوی در آینده نزدیک کالابرگ الکترونیک اضافه کند. 

لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی ها می پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب هاست.

حساب هایی که منجر به قطع یارانه می شوند!
 

حساب هایی که در صورت استفاده های تجاری از آن گردش حساب را بیشتر از درآمد یک خانوار نشان می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی طبق ماده ۱۰ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدام به تفکیک حساب شخصی و تجاری کرده و این روند به گفته آقای برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از ابتدای خرداد آغاز شده و افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری این شغل را نیز معرفی می کند.

حساب شخصی و تجاری چیست؟

آقای سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی در معرفی حساب شخصی و تجاری می گوید: حسابی که مالیات آن از قبل پرداخت شده است را شخصی و درآمد که هنوز مالیات آن پرداخت نشده و قرار است با اظهارنامه این رقم پرداخت شود را تجاری می گویند.

به گفته او، افراد هنوز این تفکیک حساب ها را انجام ندادند و بعضا دیده می شود تنخواه گردان یک شرکت از حساب شخصی خود استفاده می کند، این فرد در دهک بندی یارانه ها به علت ثبت رقم تراکنشها در حساب شخصی با مشکل دهک بندی ها مواجه می شود. چرا که سامانه ها واریزی به حساب فردا را به طور میانگین ۶ ماهه تشخیص داده و محاسبه می کنند. اگر فردی به طور مثال خانه یا خودرویی فروخته باشد این رقم در یک ماه اتفاق می افتد و بررسی سایر تراکنش ها در ماه های گذشته این موضوع را عیان می کند.

شناسایی این حساب ها برای سازمان امور مالیاتی نیز سخت نیست به طوری که آقای منظور رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: رقم های کارت به کارت اگر از سقفی عبور کند ما آن حساب را تجاری تلقی می کنیم.

به گفته آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، با معرفی حساب شخصی و تجاری این تشخیص ممکن می شود که شاید چند شریک با یک حساب مشغول به کار تجاری هستند و این گردش مالی نباید بر مبنای درآمد یک نفر محاسبه شود. اجرای سامانه مودیان در آینده نزدیک این شفافیت را برای توزیع عادلانه ثروت فراهم می کند.

قطع و وصلی سامانه ها در دادن اطلاعات به پایگاه رفاه ایرانیان!

آقای حسین میرزایی، کارشناس دولت الکترونیک در این باره می گوید: اتصال سامانه های تشخیص نیز قطعا راهکار شناسایی دقیق افراد و دهک بندی ها را فراهم می کند. بیش از ۴۹ زیر مجموعه به پایگاه رفاه ایرانیان متصل است که اگر تمام این بانک های اطلاعاتی به درستی اطلاعات را ارائه کنند، می توان نیازهای درمانی، غذایی و ترابری افراد را به درستی تشخیص دهیم.

او ضمن انتقاد به روند بروزرسانی پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: متاسفانه برای راه اندازی این سامانه ها در کشور، اطلاعات از دستگاه ها دادنی نیست بلکه گرفتنی است! یعنی بارها برای اتصال یک بانک اطلاعاتی باید به سراغ دستگاه برویم و اطلاعات را با اعمال فشار بگیریم.

هرچند که هنوز بانک مرکزی غیر از دستور کار قرار دادن تفکیک حساب شخصی از تجاری، اقدام یا توضیحاتی درباره این روند برای عموم نداده است اما سازمان امور مالیاتی امکان این تفکیک حساب را با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تا ۱۵ تیر فراهم کرده است.

گزارش از نرگس معززی حور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیحسینیم
۱۹:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
اگه خداراباورداریدقبول کنید نه شغلی نه کاری

فقط فقط یارانه ۶میلیون بدهی دارم یارانموقطع

کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حالا اگر کشورهای دیگه این کارها را میکردند گوش فلک رو کر میکردند ای وای توی زندگی شخصی شهرونداشون جاسوسی کردن کارمندی که اجر به آجر خونش وامه پیچ پیچ ماشینش هم وامه تمام عمر وام میده نه خوب میپوشه نه مینوشه نه سفر هیچی تا یک سر پناه داشته باشه حالاشده همردیف میلیاردرها خوبه همه بیکار باشند شما یارانه بدید عوض تشویق کردن قشر زحمتکش کارمند نیفتید توی زندگیشون مثل موریانه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۱:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
آخه این چه عدالتی هست من پول رهن خونه که داشتم به حسابم واریز شده
حساب پدر ومادرم باهام مشترکه چون سواد ندارن باید تمام کارای بانکی وحتی خونه خریدن بنده چک دادم
پول اشتباهی که به جای ۱۰ میلیون ۱۰۰ میلیون اومده بود به حسابم
اینا باعث شده یارانم قطع بشه
اینارو باید به کی گفت چطوری میشه ثابت کرد
کاری میکنید که آدم دیگه کار خیر انجام نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
باسلام من نه تحصیلات عالیه دارم و نه وضع مال خوب اما نون حلال میخورم یک شوهر کارگر دارم وپنج فرزند محصل نه خونه نه ماشین نه حتی یک متر زمین بخدا این دهک بندی سهم من نیست آخه صاحب خونه اومده که بلند شود فرزند زیاد داری یا پول پیشتو زیاد کن آخه بعد میگید چرا نزول شما بگید کی به من قرض میده چطور پس بدم یا تو خیابون بخوابم پس باید نزول کنم بعد میگید خرامه بخدا کم آوردم وقتی بچه هی کوچیکمو تو این وضع میبینم فکری کنید به حال ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام ، در پر داخت یارانه ودهک بندی باتوجه به تورم مد نظر و برابر عدالت اجتماعی بازنگری انجام گردد باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
فردا روزی که زمان انتخابات شد از همین مردم باید رای گدایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یارانه ،نفت ،حق همه است ،نفت ملی است یعنی مال ملت است از جیب پدرتان که نمیدهید ،شما اگر عرضه دارید مالیات را بر اساس درآمد بگیرید مثل کشور های اروپایی ،نمایندگانی که حقوق. و مزایا ی میلیارد ی میگیرند هزار جا نفوذ میکنند هیأت‌مدیره چند شرکت هستند حق ندارند مواجب ملت را جیره بندی کنند چطور یک معلم بازنشسته را دهک دهم حساب میکنید با یک پراید ۱۵ساله مستهلک و رییس بانک مرکزی و وزیر و رییس جمهور هم دهک دهم حساب میشود!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خدا ازتون نگذره با این گرانی چرا وامی که‌ به بانک پرداخت می کنیم انرا حساب نمی کنید اما یک ریال به حساب ما می آید حساب می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام
قطع بشه بهتر از 45هزار تومانه
حالا شده300و400
پنیر1700تومانی شده40هرا تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تبعات تصمیمات اقتصادی دولت محرومان منجر به کاهش منابع بانک‌ها و افزایش اقتصاد اسکناسی و ازدحام اسکناس در منازل و دفاتر کاری می‌شود و به تبع این تصمیم دولت، کمبود اسکناس در بانک‌ها و حمل و نگهداری اسکناس توسط مردم و احتمال افزایش سرقت در جامعه می‌شود. اقتصاد دانان دولت محرومان فقط و فقط راههای فشار بر جامعه را بیشتر و بیشتر می‌کنند. چطور از دلتون میاد که از پس انداز و وام یک بازنشسته مالیات بگیرید؟؟!
چرا همه ۸۵ میلیون ایرانی را با یک دکتر و یک نسخه و یک اتاق عمل، جراحی میکنید؟؟!! آیا اقتصاد اسلامی همین کار پر عیب و نقص شما را تایید میکند؟؟!!
نیازی به کوپن الکترونیک نیست. هزینه کرد یارانه را بعهده خود مردم بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مسئولان که هزینه ها را با کشورهای دیگر مقایسه میکنند جطور این را نمی‌بینند که آنها به همه بطور مساوی یارانه میدهند. نگر ما برای این کشور نیستم که به بهانه های واهی یارانه را قطع میکنید جرا باید با حقوق بازنشستگی ۵میلیونی ویک پراید و خودروی فروخته شده دوسال گذشته یارانه را قطع کنید. این اکر ظلم وبی عدالتی نیست پس چیست. اعتراض هم سرکاری هست نزدیک دو ماه هست اعتراض کردیم هیچ خبری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام چکار حساب دارید وام گرفتیم خونه وماشین بخریم باسودش بچمون بره دانشگاه داروی گران بخریم وووووچرا یارانه ما را قطع کردید؟؟یارانه وکالا برگ مانند دهه ۱۳۶۰ حق هر ایرانی بود وبه همه می‌دادند وفرق وتبعیض نبود حالا شما عجب مدیریتی دارید به ۹ دهک یارانه میدید وبا این تورم وگرانی به دهک ده ۱۰ اجباری یارانه را حذف وقطع میکنید خرید درکشور اسلامی دونرخی باشه عده‌ای گران بخرند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام چکار حساب دارید وام گرفتیم خونه وماشین بخریم باسودش بچمون بره دانشگاه داروی گران بخریم وووووچرا یارانه ما را قطع کردید؟؟یارانه وکالا برگ مانند دهه ۱۳۶۰ حق هر ایرانی بود وبه همه می‌دادند وفرق وتبعیض نبود حالا شما عجب مدیریتی دارید به ۹ دهک یارانه میدید وبا این تورم وگرانی به دهک ده ۱۰ اجباری یارانه را حذف وقطع میکنید خرید درکشور اسلامی دونرخی باشه عده‌ای گران بخرند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من به دهک بندی که انجام دادید معترض هستم وکاملا اشتباه هست چطوری بررسی کردید تاماه گذشته به مایارانه تعلق میگرفت یه دفه جزو افرادمتمول جامعه ودهک دهم شدیم هرچی هم که داشته باشیم بررسی کنیدببینیدهمه بااقساط خیلی بالاست واقعا بی عدالتی کردید درمورددهک بندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بنده ماشینی که دو سال پیش فروختم تعویض پلاک شده نوشته دو تا فرزند بیکار و مجرد دارم حداقل برای آنها واریز کنید شرایط ثبت نام برای مجرد های زیر ۳۵ سال بگذارید ؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بنده بازنشسته هستم با حقوق شش میلیون که چهار میلیون کرایه خونه میدم نه خونه دارم نه ماشین با دو تا دختر دم بخت ، تنها سی صد میلیون که پول بازنشستگی بنده تو حسابم بوده و اونم برای پول پیش اجاره گذاشتم باعث شده یارانه ام قطع بشه !!! بعد همان صاحب خانه بنده با داشتن چند واحد آپارتمان داره یارانه میگیره ، واقعاً که حکومت عدل علی اینجوری بوده ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام ، درمورد یارانه و موارد مربوط به متاهل بودن فرزند ، و یا فروش خودرو وغیره درسامانه اطلاعات مشخص وثبت است لطفا دراین زمینه موارد مد نظر در دهک بندی صورت پذیرد باتشکر. ،
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام
در سایتی که برای اعتراض به دهکبندی است زمانی که اطلاعات افراد در آن نوشته شده و اطلاعات اشتباهی است ، جایی برای نوشتن علت یا توضیحات نیست. متاسفانه سایت بله یا خیر است و این راه حل مشکلات نیست و دوباره با توجه به آن اطلاعات جواب مشابه قبل خواهد داشت
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام با ورود به سایت اعتراض به صورت خودکار ثبت می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام خواهش میکنم با نیروی انتطامی برنامه بروز رسانی سیستم رو هماهنگ بفرمایید من وهمسرم پلاک ماشین دیگه بنام نداریم همه جا مراجعه کردیم دونفر بازنشسته هستیم دارای فززتد چرا نباید یارانه بگیریم صفر نهصدو هیجدهسیصدو سیزده هفتادو چهار پنجاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعاجای تاسف دارد کشوری که سرشارازنعمت های خدادادی هست ودرآمددولت ازاین منابع سربه فلک کشیده پرداخت مقدارناچیزیارانه چطورانجام می شود ،دولت یارانه راازبیت المال می دهدارث پدرشان که نیست دهک بندی می کند حق همه مردم هست ازارباب وندارهمه باید بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۱:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دولت آنقدر افغان وارد کشور کرده که با زاد و ولدشان در آینده نزدیک جمعیتشان بیشتر از ماست دیگه نیازی به این ملت زجر کشیده ندارن. افتخار میکنن مهاجر پذیرند به قیمت بی ابی کشیدن بالارفتن اجاره مسکن بیکاری جوانان و هزارتا هزینه دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مگر آن کسی که وضعیتشان بهتر است خارجی هستند بااین کارشان عجب عدالتی برقرار می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مسئول دهک بندی کیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یارانه را باید مثل کوپن زمان جنگ به همه افراد جامعه پرداخت کرد و عدالت را دریافت مالیات بر مجموع درآمد هر ایرانی با بر رسی حسابهای بانکی و به صورت پلکانی بر قرار نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
به حساب بانکی کاری نداشته باشید صاحب خانه گفته پول اجاره رو نقدی بهش بدم هر ماه بلید کلی هزینه کنم یه مسیری رو برم تا اجاره خانه رو نقدی بهش بدم .....چکار میکنید نابودمان کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
لطفآ مسولین رسیدگی کنند.خیلی از دهکها اشتباه شده.اینطوری حق
وناحق میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دهک بندی خیلی ها اشتباه شده.یکی از اقوام من مستجره
بیمه ندارن. حقوق ندارن. سرپرست خانواده مریضه.زیرپوشش
کمیته زدنش دهک چهار.به نون شب هم مهتاجه.یکی دیگه
ثروتمنده. چندتاخونه داره.ماشین داره.مغازه داره.زدنش دهک یک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خاک بر سر ما مردم که از خدا بیخبرایی مثل شما مسعول هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ملت صبوری مثل ما زیر دستتون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
yjc همه ی پیام های من رو حذف میکنید،
خدانگذره ازتون،انشاءالله سرطان بگیریدوبه زمین گرم بخوریدکه نمیذاریدحرف مردم به گوش مسئولین برسه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
جیب مردم را بزنید هر طور که می توانید، آشکار، مخفی، کلی، جزئی، مستقیم،غیرمستقیم، این ملتی که به شماها پست و مقام و جایگاه داد و شما را به عرصه رساند شایسته چنین پاداش و رفتاری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام دهک بندی یارانه ها وپرداخت آن به خانوار باید عادلانه و برابر عدالت انجام پذیرد واطلاعات روزرسانی وبارنگری گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
با این روش ناعادلانه یارانه دادن و دهک بندی ،نه تنها بین مردم تفرقه انداختید ،بلکه بین افراد فامیل ،همکار،همشهری و حتی خانواده هم تفرقه انداختید. دیگر از کسانی که یارانه به آن ها ندادید انتظار همراهی و حمایت و مشارکت های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه حق همه مردم ایران است و باید به همه پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام و خسته نباشیدبا عرض پوزش چند ماهه یارانه ما قطع شده حتی آن ۴۵ هزار تومان هم بهمون نمی دهند از یکطرف گرونی و تورم بی داد می کند واز طرفی دیگر یارانه ها را قطع می کنید این کارو نکنید اکثر مردم بی پول اند و زندگی بهشون فشار میاره مثلا می گویند دهک دهم یارانه شون قطع بشه چرا؟ یک نفر حقوق میگیره که ۳۰ سال کار کرده و ۲۰ سال درس خونده از عمر و جون و سلامتیش گذشته تا این سابقه بدست آورده و درضمن همسر و فرزندانش بیکار و بی درآمد هستند و هزینه اجاره مسکن و هزینه خرید کالاهای اساسی هزینه پرداخت شارژ و قبض های گاز و برق و تلفن و هزینه پرداخت درمان و غیره بخدا یک ریال نمی تونیم پس انداز کنیم و زندگی را با صرفه جویی می گذرونیم خواهشمندیم به دهک دهم هم یارانه بدهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
شماکه می گوییدبه حدودهفتادوهفت،هشت میلیون نفریارانه می دهید،سه چهارمیلیون هم که احتمالا ثبت نامی برای یارانه انجام نداده اندکلا می ماندسه ،چهارمیلیون این همه خبروپرس وجوومیشه ونمیشه وبایدتحقیق بشه وفلان بشه برای این دوسه میلیون نفری که شاید افرادپولداروغنی هم توشون باشه زیادوهدردادن وقت وثروت کشورودولت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
قیمت برنج سر به فلک کشیده، آخه از کجا بیاریم برنج بخریم؟
دیگه کم آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
امسال به خاطر کم ابی برنج هم تولیدش خیلی کم شده و بدتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه صدقه نیست حق کل مردم است مملکت به گند کشیدیت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
با سلام به وزیر محترم اقای محترم وزیر تا به حال که ۶۰سال دارم هنوز در حسابم ۵۰۰۰۰۰۰۰ملیون ندیدهام این کد ملز ام بررسیکن ۲۹۱۹۶۵۱۰۰۵ حقوق صاف بعد از کسورات فرهنگی امبه۵۲۰۰۰۰۰تومان میرسه بچه هام جدا شدند ول با امد و رفتشان هنوز با بچه هاشون نانخورند انها معرفت کمکی ندارند منهم شغل انبیا دارم گدایی نمیکنم یارانه شان را قطع کن ولی گناه ما دوتا پیر کیه به خدا توکل کن یارانه ما را بده به خدا قسم واجب و مستحقم .دیگه بیشتر از این حرف گفتن ندارم در دهک دهم هستم با یک ماشین یک زن یک خانه خودتو به جای من بزاز بعد رو به قبله با وجدان قضاوت کن بینهایت تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
پدر من با حقوق ۶ میلیون بازنشستگی تو دهک ده قرار گرفته، اگه ۶ میلیون خیلیه وای بحال اوناییکه دهک های پایین تر هستن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چنان به مردم از همه جهات دارن فشار میارن که اینکارا عاقب خوبی نداره. و وقتی آب از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب دیگه برای مردم مهم نیست پس لطفا مواظب این فشارهای بیش از به مردم باشید . وقتی پل شکست و به قولی جمعیت خروشان راه افتاد کسی جلودار نیست. مواظب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
به من که نه خونه دارم نه ازدواج کردم فقط یک ماشین دارم وبه علت مشکل مالی تا این سن ۳۵سالگی هنوز مجرد مانده ام یارانه نمیدن منو زدن دهک ده خیلی جالبه من دهک ده شدم اعتماد به نفسم رفته بالابه فقیران پیشنهاد میکنم برم دهک ده بشم هم‌رده ۱۰میلیون سرمایه دار مملکت حداقل اینکه که سرتون بگیر بالا بگو من سرمایه دارم جیب خالی پوز عالی این مملکت درست بشو نیست ظاهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
آیا کویت و عربستان هم همین شیوه را در پرداخت یارانه دارند، اگر این طور است باید کل یارانه مردم رو قطع کنند. جم کنید این حرف ها رو ، یارانه ی ما رو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
شخصی میگفت یارانه من را قطع کردند اعتراض زدم مینویسند بدلیل گردش مالی بالا یارانه به شما تعلق نمیگیرد آخه من پارسال دخترم جهیزیه میخواست مجبور شدم خانه ام را بفروشم و کوچکترش کنم تا با تفاوتش جهیزیه دخترم را بدم سوال ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اینجا ایران است
وام ازدواج رو سه ماه بعد ازدواج‌میدن رفتم وام بگیرم برا ازدواج دخترم‌ گفتن کارکرد حساب خود بانک گفته پول قرض کن کارکردتو رو ببر بالا پول قرض کردم برا بالا بردن کار کرد حساب الان یارانه رو قطع کردن برا بالا بودن گردش حساب خو کارشناس مسخره تو بگو چه خاکی تو سرمون بریزیم روزا شدیم کارگر بانکها کار کنیم بدیم سود بانک و از اونورم شمای بی خاصیت مفت خور بعد عمری هنوز نتونستید افسار این تورم و دزدیا بیت المال رو بگیری فشارش رو به مردم ردبخت میاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
فعلا عبدالملکی ابراز ناتوانی کرده و رفته و دیگری هم به زانو خواهد درامد و هک بندی را نمی شود ملاک قرار بدهید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه حاجی زاده
۱۶:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام ما جزو آنهایی هستیم که یارانه به ما تعلق نگرفته است .
من نمی دونم چطوری مادهک بالا شناخته شدیم
می شناسیم کسانی را که ویلا در شمال ودو واحد آپارتمان در بالا شهر دارند سفر کیش هم می‌روند به آنها تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
این چه جور یارانه ای هست یه تومن میده 10تومن پس میگیره .خودتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
حقوق بازنشسته را که ده درصد اضافه میکنید تورم اجناس هم بالای صد درصد است اگر بازنشسته فعالیت اقتصادی داشته باشه یارانه هم بهش نمیدن وجدیدا که میگن مالیات هم باید بدن این را کسی میتونه توضیح بده که ما کجا داریم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چقدر بدبخت شدیم، 70 درصد جامعه زیر 10 میلیون باید تو این گرونی درآمد داشته باشن تا دو زار یارانه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام ، در دهک بندی وگردش مالی خانوار فردی که فرزند ازدواج نموده وخود مستقل ودرآمد دارد برابر سوابق در سامانه مشخص هست ویا اینکه سرپرست وام های دریافتی وغیره داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۵:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام،چرا فکری به حال امثال بنده نمیکنند که تحصیل دار شرکت خصوصی هستیم،به دلیل تراکنش بالا به خاطر خرید های شرکت وواریزی بابت خرید برای شرکت و. خرید کارت هدیه و سکه و....یارانه ومعیشت من باید قطع بشه،به شرکت اعتراض کردم گفتم هر ماه یارانه و معیشت من به خاطر تراکنش ها قطع شده و شما باید ضرر من و پرداخت کنید،در جواب میگن همینی که هست،نمیتونیم کارت به اسم شرکت بگیریم چون حقوقی میشه یعنی پول از طریق چک از حساب شرکت خارج میشه با 2امضا و مهرشرکت و حسابرسی هم قبول نمیکنه،شرکت پول ضرر من و نمیده هیچی در جواب میگن خوش اومدی همینه که هست برو جایی کار کن که بهت یارانه بدهند.من با 2 فرزند چه کار باید بکنم،جز دهک دهم هم قرار گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
تنخواه دار
۱۹:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
من هم تنخواه دار هستم. خرید شرکت انجام میدم. گردش مالیم بالاست. جر دهک ۹دسته بندیم کردن. ینی چی اینکارا. چندر قاز حقوق میدن. یارانمو دارن قطع میکنن. چرا ظلم. چرا بی عدالتی.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
واقعا حرف دل خیلی ها رو زدی
کیه که گوش کنه منم این مشکل رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال شاطری
۲۲:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
yjc عزیز لطفا پیگیر این قضیه باشین من تحصیل دارم حتی میتونم نامه رسمی از شرکت بگیرم (با ارائه مدرک) که پول میریزن به حسابمون بریم خرید شرکت کنیم اونوقت جز اقشار پردرامدیم والا ما چه گناهی کردیم که کارگریم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اونایی که منفی دادن
واقعا که تعطیل ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
کارشناسی دهک بندی فایده نداره خواهشا برای اتحاد به همه یارانه بدهید تا الان بخدا خیلی دیدم واقعا احتیاج داره ولی یارانه و سهام عدالت نداره تفرقه ودشمنی هست خواهشا رسيدگي کنيد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۴:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
با سلام لطفا درخصوص ماده 5 پلیس راهور در خصوص واگذاری پلاکهای فک شده و نصب بروی خودرو جدید به نام فرد دیگر لطفا گزارش تهیه و جواب مسئولین هم اعلام کنید.من خودور خودرا سال 1396 فروخته و در واحد شماره گذاری پلیس فک پلاک کرده ام پس از قطع یارانه و اعلام اعتراض با کمال تعجب متوجه شدم که خودور سمند مدل 1399 با پلاک قبلی اینجانب ثبت و واگذار شده است در صورتی که اینجانب صاحب چنین خودرویی نمی باشم لطفا در خصوص ماده 5 شماره گذاری پیگیری کنید تا مشکل ماهم حل شود الان دو خودرو به نام اینجانب ثبت شده است
Iran (Islamic Republic of)
رض
۱۴:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر مابه تفاوت ارز ۴۲۰۰ است باید یارانه به همه داده بشه زیرا این اجناس ازاد شده را همه استفاده میکنند اگر عدالت مذ نظر ه همه باید یارانه بگیرند زیرا تورم دار و ندار نمی شناسد مگر معنای عدالت فرق کرده باشد اگر منظور کمک به قشر خاصی است که آن خارج از تورم و یارانه است ببینید علی ع چگونه تقسیم کرد همان روش را اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سرک کشیدن به حساب شخصی افراد بی اعتمادی به بانک‌ها را بیشتر میکند و اگر آخرین موجودی شخص ملاک دهک بندی قرار گیرد هم ظلم و ناحقی است مثلاً یک کارمندی که بازنشسته شده است و در طول عمر خدمت خود مستأجر بوده و تمام امید خانه دار شدن خود را به دریافت سنوات بازنشستگی خود بوده و اکنون که بازنشسته شده و از بخت بد همزمان با تورم و افزایش قیمت مسکن هزاران برابر بیشتر قرار گرفته‌است و با این گرانی مسکن تم تمام آرزوهای خانه دار شدن را به باد رفته می‌بیند و اگر قرار باشد با این مبلغ هم یارانه آن را هم قطع کنید که واقعاً به این عدالت باید شک کرد که در این شرایط فقط هدف زنده به گور کردن ملت است که در این مملکت با حقوق حلال و با وجدان کاری که در مدت خدمت انجام دادی به هیچ چیزی نخواهی رسید و حتما باید دست به خیانت ودزدی و اختلاس ودزدی و باج گیری به آنچه که نیاز داری رسید
Iran (Islamic Republic of)
اصغر برهانی
۱۴:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر سوبسید حق همه مردم کشور است دهک بندی بی معنی است
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۴:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
هر کاری می خواهید بکنید( آزاد سازی اقتصاد ایران و آزاد سازی ارز و .... ) ولی در تعیین یارانه ها و دهک ها آن به این نکته قانونی هم توجه شود ؛ که در پایان برنامه ششم حقوق و مزایا و یا ارزش ریالی دریافتی برای کارمندان و کارگران ساده و بازنشستگانش بعلاوه کسبه و کشاورزان خرد باید ماهی 20 میلیون تومان در سال 1400 نه سال 1401 باشد و تو خود بخوان حدیث مفصل از این معادله دو مجهولی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
من خودم الان تو حسابم پول دارم همه اشم وامه نگه داشتم نا خونه ام عوض کنم یک کم بزرگتر بخرم حالا باید یارانه من قطه بشه چون پولمو نگه داشتم تا خونه بخرم، لااقل بررسی کنید ببینید بدهی وام‌ها ی من چقده که اینقد م پول نقدی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
عدالت کجا بود ما دو نفر تحت پوشش بهزیستی بودیم نفری زیر ۳۰۰ دادن کجاش عدالت لعنت ب همتون نابود شین پول ی روغن نیس بقیه کالاها ک صدبرابر شدن چطو بخریم قرار بود ۴ قلم گرون شه ن ۴۰ قلم اوموقع اظهار نظر میکنن ک چی خونواده فقیر میتونن از ایی یارانه پس اندازم بکنن مگ زمان احمدی نژاد ک با ۴۵ تومن برنج ..قند روغن گوشت و مرغ میخریدیم با همون کارتم ایقد اعتبار داشت میذاشتیم گرو وسیله برقی میخریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام ، درپرداخت یارانه مبنای درآمد باتوجه به تورم در دهک بندی چگونه مد نظر قرار می گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام برای منم بعد از اعتراض فقط یارانه یکماه بابت هر نفر300هزارتومان ریختند بحسابم اونم مسدوده
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین سیف الدینی
۱۳:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
باعرض سلام و خسته نباشید
من از سال ۱۳۹۶ بازنشسته شدم ودر ساختمانی زندگی میکنم که ۱۸واحد هست و مدیر ساختمان هم هستم چکار کنم حسابها تفکیک شود بمن میگن شما دهک ۱۰هستی و بشما یارانه تعلق نمیگیرد و هر ماه کلی بحسابم پوا واریز میشود و برای خرج کرد ساختمان مجبورم انتقال وجه و یا کارتخوان استفاده کنم
خواهشا راهنماییم کنید من بازنشسته چکار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام خدمت دست اندکاران yjc
خواهش میکنم جواب من رو بدین
من نگهبان یک سازمان نیمه خصوصی در شیراز هستم. یک مسکن مهر دارم در شهر صدرا که بعد از چندسال که تحویل گرفتم تازه تونستم با وام گرفتن و قرض کردن تکمیلش کنم. ولی چون نگهبان هستم نمیتونم برم اونجا زندگی کنم از طرفی هم چون ماهی دومیلیون و نیم دارم قسط مسکن مهر و وامی که گرفتم میدم و حقوقم هم شش میلیون هست واقعا از پس خرج خانواده برنمیام و مجبورم خونم رو بدم اجاره تا بتونم لااقل قسط وام رو پرداخت کنم. حالا بهم میگن اگه خونه ت رو دادی رهن و اجاره و پول اومد توی حسابت هم باید مالیات بدی هم یارانه ت قطع میشه سوالم اینه که واقعا این موضوع صحت داره و یارانه من و خانوادم قطع میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
لطفا درمورد دهک بندی وپر داخت یارانه برابر عدالت رسیدگی و مد نظر قرار گرفته شود برخی از قشر جامعه و بازنشسته فرزند یارانه بگیر خانواده هست وبرابر کد ملی متاهل ودارای شغل ودرآمد جدا و تفکیک یارانه نیز میسر نگردیده ویا مجرد وبرای دارای کار و درآمد می باشد که درگردش مالی به حساب سرپرست محسوب گردیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
حالا خانواده های هستن ...بچه هاشون ازدواج کردن شاغل هستن ...گردش مالی بالاست ...اما هنوز یارانه خودشون از خانواده جدا نکردن ....چرا جزء دهک بالا حساب میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
آقا طرف بازنشته هست شغل آزاد در بازار داره همسرش در آرایشگاه کار میکنه دوفرزندش کار میکنن حقوق ثابت دارن پورسانت هم نقدی می گیرن اونوقت آقاین میان این فرد و زیر دهک‌۱۰ قرار میدن اونوقت ی زن بازنشسته که همسرش بیست ساله کار نمیکنه ازحقوق باز نشستگی ومقدار سود بانکی که بحسابشون میاد )آیا داشتن پس‌انداز به اندازه قیمت ی خودرو بعد از هفتاد سال سن رقم زیادی( این پس‌انداز دقیقا به اندازه درآمد خیلی از افراد این جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
به مطب پزشک ها هم سری زدید دید از چه پوزهایی دارند استفاده می کنن دید دارند پول نقد مییرند برای فرار از مالیات و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا من رفتم دکتر تو کیانپارس باکلاسترین جای اهواز دکتره بیمارستان خصوصی هم کار میکرد گفت فقط پول نقد میکیریم یا خداااا ایهمه ویزیت ایهمه درآمد وای بحال ما مردم فقیر
Iran (Islamic Republic of)
Navid
۱۲:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا عنوان خبرتون در متن پیدا نمیشه کرد.
عنوان شما

حساب هایی که منجر به قطع یارانه می شوند

خیلی ساده بگید داشتن خودرو حساب بانکی و خانه داشتن دلیلش اینه که قطع میشه
اخه من که مثلا خونه ماشین و حساب بانکی مثلا 200 میلیون دارم..چه ربطی به مالیات داره..من که یه کارگرم نه مغازه دار یا تاجر

لطفا توضیح مناسب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ما قشر بازنشسته وسرپرست خانواده هستیم ویارانه ما رو قطع کردن چرا قطع کردید حالا اعتراض کنیم عزت نفس ما رو زیر سوال بردید ودوست ندارید ما عزت داشته باشیم وهمبشه مثل گدا دستمون جلو شما دراز باشه به قشری که عزت نفسش رو بگیرید اون جامعه خدای نکرده به نابودی کشیده میشه تراکنش کارت به کارت مردم رد نگاه میکنید وامها وقسطهایی که میگیرند ومیپردازن برا امورات زندگی خودشون وبچه ها ونوه نتیجه هاشون رو هم نگاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
حساب چه ربطی به درآمد داره!!!
من خودم تمامی دخل و خرج سه خوانوار در دست منه، و من خریداشونو انجام میدم، حالا باید بگید این همه خرج فقط مختص منه ؟!!!
دولت خودش میدونه کی از کجا حقوق میگیره و سند ملک و ماشین ملاک درآمده نه حساب بانکی
Germany
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مادر من تو دار دنیا فقط یه حونه کوچیک داره ولی بخاطر اینکه پولای فامیل تو حسابشه گردش مالی اش بالاست یارانه بهش نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ایران از دست رفته
۱۱:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
از هر روشی برای بسته شدن یارانه مردم استفاده می کنید تا این چندرغازی که به حسابشون واریز میشه هم قطع بشه و به حساب آقازاده ها واریز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه چون از بیت الماله باید به فقیر و غنی(مولتی میلیاردر)داده بشه اگر داده نشه حرام است می توانید از مراجع سؤال کنید
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ار دارایی قراره به گدایی برسیم بعد از چند سال قناعت و صرفه جویی که خانواده ها انجام دادند ! آسون ترین راه بهترین راه نیست اگر اینطورهست دولتهای گذشته انتخاب میکردند از جیب یک عده بردارن به جیب دیگران بذارن،این راهها به نا کجا آباد میره، فقط داره صدای مردمو در میاره و ایجاد بی اعتمادی و نارضایتی میکنه،ان شاالله خدا کمک کنه به وضع ما سر سامان بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدر مردم رو تحت فشار میگذارید ؟مگر خونه داشتن و ماشین داشتن گناهه!هزینه های زندگی سر سام آوره اقساط وام داریم،دانشجو داریم، هزینه های آب و برق و گاز و تلفن و خوراک و تعمیرات خونه و وسایل و...... بعد از 43 سال از انقلاب که بچه بودیم و همه اش در گیر صف نفت و نون و ...بعدش جنگ و بدبختی تازه رفتیم سر جای اولمون بچه های ما چه گناهی کردن خودمون چی این چند سال طعم زندگی آروم رو نچشیدیم پیر شدیم از بس در گیر مشکلات زندگی بودیم و هستیم خدایا نو به داد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
محمودرضا
۱۰:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
به یمن دهک بندی در دولت جدید، متوجه شدیم خانواده ما ( من و همسرم کارمند هستیم) بنا به ادعای سامانه یارانه ، جزو دهک دهم جامعه هستیم.خداروشکر
ولی انصافا من خودم تصورم بر این بود که ما جزو قشر متوسط جامعه باید باشیم. اما سوالی که برام لاینحل مانده اینست که اگر من کارمند جزو دهک دهم هستم.
پس افرادی که صاحب سرمایه و اموال کلان میباشند که ما در اطرافمون میبینیم ، جزو دهک چندم میباشند...؟!!!! مگر دهک یازده و دوازده و...هم داریم...؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ای کاش یارانه نقدی می دادین بهتر بود هر مواد غذایی می خواستیم می خریدیم آخه این چه کاری کوپن می خوا ین به مردم بدین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دهک بندی اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر یارانه واقعا به خاطر آزاد کردن قیمتها و جلوگیری از قاچاق هست پس به تمام ایرانیان چه فقیر و چه غنی باید پرداخت شود دلیلی نداره مردم را دهک بندی کنید کاش به جای این کارهای بیهوده حقوقها را واقعی میکردید دلیلی نداره همه اجناس بر حسب دلار آزاد و قیمت جهانی و حتی بالاتر باشه ولی حقوق حتی اندازه یک دهم قیمت جهانی هم نباشه و از اون بدتر تورم ۶۰ درصدی و افزایش حقوق ۱۰ درصدی ، مشاغل آزاد با تورم پیش میره ولی حقوق بگیر به فلاکت افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام، ما اجاره نشین هستیم و با وامی که گرفتیم یه ماشین خریدیم، هر ماه پرداخت اجاره و اقساط بانک جزو گردش حسابمون محسوب میشه، به نظر شما این انصافه، ما رو که اجاره نشینیم و یه ماشین قسطی داریم به خاطر گردش حساب بالا جزو دهک دهم حساب کنین و بهمون یارانه تعلق نگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اونی که وام مبگیره چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
دهها برابر ازجیب مردم بیرون میکشید حالا برای چند غاز یارانه اینهمه الم شنگه راه انداختید چرا سراغ دزدان بیت المال که با حسابهای جور وواجور پول شویی میکنند نمی روید
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مردم را سرکار گذاشتن دهک ده قرار گرفتیم اما دوکیلو میوه نمیتونیم بخریم.!!!!!بعدش انتظار حمایت هم دارن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اره و الا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه قراره قیمت همه اجناس نجومی بره بالا، یارانه حق همه مردم ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام و درود
دقیقا من هم از سال 99 در شرکتی استخدام شدم که پول را به حساب من واریز میکرد و من از حساب خودم به حساب مشتریان شرکت واریز میکردم و فکر میکنم به همین دلیل شامل دریافت یارانه نشدم.چون قبلا خانواده ما دهک هفت بود و الان که اوضاع ما بدتر شده دهک ده شدیم و یارانه به ما ندادند.حالا من باید چیکار کنم و چطوری این رو ثابت کنم که این پولها مال من نبوده ومال شرکت بوده؟
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه نجومی بگیران باید قطع شود نه یارانه مردم عادی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
صاحب کارم میلیارد هست اش یارانه میگیره
انصاف اتون شکر مسولین بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۹:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه حق هر ایرانی ساکن در این وطن هست شما با این دهک بندی تفرقه و دو دستگی بین مردم ایران ایجاد کردید

آن روز که صدام به کشور ایران حمله کرد آیا همه مردم از دهک یک تا ده در جنگ شرکت نکردن؟

در نظر دربگیرید دوباره همچو اتفاقی بیفتد مسلما این گروهی که از یارانه محروم کردین هیچ تعصبی برا وطن نخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا کارت هوشمند ملی هر شخص جایگزین کارتهای بانکی نمیشه تا هرشخص حسابش مشخص باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خخخخ کدوم کارت یارو ۳ سال درخواست کارت ملی داده هنو بش ندادن اینا قدرت ی کارت ملی درست کردن ندارن چطو میخان مملکتو اداره کنن فقط میتونن ب مردم ظلم کنن همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
به مردم کوپن مرغ و پنیر و شکر و برنج بدهید ، هر خانواده ۲ نفره ۲ عدد مرغ ۲ کیلویی سهمیه ماهانه ،هرخانواده ۳ نفره ۳ عدد مرغ ۲ کیلویی سهمیه ماهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مگ زمان جنگ زمان جنگم ایقد تحریم مواد غذایی نبودیم فک نکنم اوکراین هم مث ما باشه
Iran (Islamic Republic of)
داریوش خواجه پور
۱۹:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه به چه دلیل قطع کرده آید
آخرین اخبار