رئیس جمهور به استان مرکزی سفر می کند

استاندار مرکزی از سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی خبر داد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان سفر به ساوه و بازدید از چند واحد صنعتی در شهر صنعتی کاوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با توجه به سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی، طرحی که پیشرفت فیزیکی آن حداقل ۵۰ درصد باشد در سفر رییس جمهوری مطرح و بودجه تکمیلی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

برای تکمیل سایر طرح‌هایی که تعریف شده، اما پیشرفت آن کمتر از این میزان است باید تمهیدات لازم اندیشیده شود که در این خصوص مذاکراتی را با هیات‌های اعزامی ریاست جمهوری انجام آمده است تا بتوان طرح‌های ضروری که مطالبه جدی مردم است و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت بعدی قرار گیرد.

با قدردانی از مدیران صنایع به منظور همراهی در خصوص کاهش مصرف برق امیدواریم با همکاری بیشتر سه ماه هشدار و اضطرار در مصرف برق را به دو ماه کاهش داده و با حداقل آسیب و عدم خاموشی در مصارف خانگی از این برهه عبور کنیم.

شرکت‌هایی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند در قطعی برق آسیب می‌بینند و تولید آنان که بعضا حساس و ضروری است کاهش می‌یابد و باید روشی را پیدا کنیم تا با کمی کاهش تولید، بخشی از منابع آنان را تامین کنیم تا روند تامین محصولات با اختلال مواجه نشود؛ اما شرکت‌هایی که ۱۲ ساعته فعالیت دارند باید برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق اتخاذ کند.

برنامه دولت تا سال ۱۴۰۲ تامین ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی است و تا پایان دولت نیز ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده است و از این ۴ هزارمگاوات ۷۰۰ مگاوات در تعهد استان مرکزی به جهت موقعیت جغرافیایی به لحاظ تابش خورشید و معتدل بودن هواست.

سرجمع مصرف انرژی صنایع ساوه و زرندیه زیاد نیست و می‌توان با سازوکار خورشیدی برق مورد نیاز را تامین کرد و ما نیز زمین مورد نیاز را تامین می‌کنیم تا مشکل برق صنایع برطرف شود و صنایع اگر می‌خواهند که آینده سرمایه‌گذاری آنان تامین شود باید در حوزه انرژی خورشید ورود پیدا کنند.

کمبود نقدینگی، نحوه‌ی قیمت گذاری کالا‌های تولیدی، حذف تعرفه‌ی معافیات مالیاتی واردات ماشین آلات در کنار توجه به زمان خاموشی‌های صنایع از مهمترین موضوعات و چالش‌های صاحبان صنایع با استاندار مرکزی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.