فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک باند سه نفره سارقان منازل در عمیلیات پیچیده پلیسی خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل شهروندان بندرعباسی و متواری شدن سارق یا سارقان پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار جعفری گفت: با توجه به اظهارات شاکیان و بررسی صحنه‌های سرقت مشخص شد که سارقان با تغییر پلاک خودرو خود و همچنین استفاده از ماسک، کلاه و دستکش با هدف جلوگیری از شناسایی توسط پلیس، در ایام تعطیل و ساعات ابتدایی شب، منازل آپارتمانی تک واحدی را در مناطق مختلف شهر انتخاب و با شیوه تخریب و توپی زنی درب‌های ضد سرقت وارد منازل شده و اقدام به سرقت طلاجات، وجوه ریالی و ارز (دلار)، ساعت و دیگر اموال قیمتی کرده اند.

او گفت: با بررسی دقیق و میدانی صحنه‌های سرقت و احصاء شیوه و شگرد به کار رفته و تجزیه و تحلیل آن‌ها مشخص شد که ارتکاب سرقت توسط یک باند سارقین حرفه‌ای فرا استانی انجام شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: به منظور شناسایی و دستگیری سارقین اقدامات گسترده‌ای به صورت شبانه روز و با بهره گیری از امکانات پلیسی و تجارب کارآگاهان زبده انجام که نهایتا سه نفر از سارقان با هویت معلوم اهل یکی از استان‌های غربی که در زمینه سرقت منزل دارای سابقه کیفری و همزمان تحت تعقیب استان‌های دیگر نیز بودند، شناسایی شدند.

سردار جعفری گفت: با رصد دقیق اطلاعاتی محل حضور و تردد متهمان شناسایی و ماموران با اخذ نیابت قضایی به یکی از استان‌های مرکزی کشور عزیمت و با برقراری تور ایست و بازرسی در یکی از مسیر‌های مواصلاتی استان هدف، خودرو سارقان را در حالی که از سرقت در یکی از استان‌های شمال غربی در حال بازگشت به محل سکونت خود بودند متوقف و در یک عملیات غافلگیرانه و برنامه ریزی شده متهمان را دستگیر و در بازرسی از خودرو آنان ابزارآلات ارتکاب جرم، تعدادی شمشیر و قمه و اسپری فلفل، مصنوعات طلا و وجه نقد و اموال قیمتی مسروقه از استان آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهمان دستگیر شده به بندرعباس منتقل و در بازجویی‌های صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت از منازل شهروندان در استان‌های هرمزگان و آذربایجان شرقی به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال اعتراف کردند که پس از معرفی به دادسرا روانه زندان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.