رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان از واکسیناسیون بیش از چهل هزار رأس دام سبک اردکان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان خبر داد.

طاهره عظیم پور گفت: بر اساس طرح هماهنگ مایه کوبی دام‌های سبک علیه بیماری (PPR) یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان نیز همگام با سایر نقاط استان مایه کوبی دام‌های سبک را آغاز نموده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: طرح واکسیناسیون همچنان تا مایه کوبی تمام دام‌های شهرستان ادامه خواهد داشت.

او از طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی با واگیری بالا در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی یاد کرد و گفت: این بیماری سبب بروز خسارت‌های اقتصادی فراوان در صنعت دامپروری می‌شود، علاوه بر این با توجه به مشترک بودن بیماری بین دام و حیات وحش (نشخوارکنندگان وحشی مانند گوزن، بزکوهی و...) نیز حایز اهمیت است.

این مسئول یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری این بیماری را انجام واکسیناسیون، جلوگیری از تماس دام با حیات وحش، خرید دام از مناطق عاری از بیماری و پایش بیماری در حیات وحش عنوان نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: مهمترین علائم این بیماری تب، بی حالی، ترشحات از چشم و بینی، اسهال و زخم مخاط ناحیه دهان می‌باشد که باید مورد توجه دامداران قرار گیرد.

طاهره عظیم پور در پایان از دامداران خواست تا با اکیپ‌های مایه کوبی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند تا با اجرای هرچه بهتر طرح از بروز و شیوع بیماری جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار