مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان اصفهان نیاز آنی به بهسازی رویه آسفالت دارد.

مهدی خضری درمورد مهمترین چالش‌های راهداری استان اصفهان در امسال گفت: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار یا معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه قیر در حوزه نگهداری راه‌های استان اصفهان مورد نیاز است.

او درمورد نیاز‌های استان در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها می‌گوید: راه‌های دوطرفه استان نیاز به نصب حفاظ بتنی دارد که ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۱۷ کیلومتر طول برآورد شده مورد نیاز است.

همچنین برای احداث روشنایی مقاطع مه گیر و نقاط پر تصادف استان به طول ۲۱۳ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

به گفته او برای ایمن سازی سه راهی‌های استان شامل اصلاح هندسی و نصب علایم و تجهیزات ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در این زمینه ۹۶ نقطه برآورد شد.

خضری با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان در حوزه معاونت فنی و نظارت راه روستایی گفت: قرارداد طرح ۶ خطه اصفهان- شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر با ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۲ میلیارد تومان قرارداد زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است.

قرارداد اجرای آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد ۷۳ میلیارد تومان است که برای اتمام این طرح به ۳۰ میلیارد تومان بودجه و چهار هزار تن قیر نیاز است.

خضری می‌گوید: طرح خیر ساز راه روستایی دهق- میمه به طول ۳۷ کیلومتر با قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی در حال اجراست که از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله زیرسازی تا لایه "بیس" انجام شده و پیشرفت فیزیکی اجرای آسفالت آن ۱۸ درصد است و برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان بودجه و ۲ هزار تن قیر نیاز دارد.

او به اهمیت تکمیل چهار طرح نیمه تمام این اداره کل و تاثیر آن‌ها در رفاه عمومی و کاهش تعداد و شدت حوادث، گفت: احداث بزرگراه انارک- خور به طول ۱۶۵ کیلومتر که از ۱۰ سال گذشته تا کنون بلاتکلیف باقیمانده یکی از آنهاست.

احداث باند دوم داران- الیگودرز به طول ۲۵ کیلومتر، احداث باند دوم اردکان- چوپانان به طول ۱۰۰ کیلومتر و احداث باند دوم چادگان- سه راهی سد زاینده رود به طول ۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این اداره کل محسوب می‌شود.

به گفته او تبدیل وضعیت ۵۶۰ نیروی شرکتی راهداری به قراردادی از دیگر درخواست‌های این اداره کل از رییس جمهور است که در حال حاضر این افراد کمترین حقوق را دریافت می‌کنند درحالیکه آن‌ها عملیات ایمن سازی و جاری راهداری و برفروبی را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: قرارداد حقوق نیرو‌های شرکتی این اداره کل در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده که ۲۵ میلیارد تومان بدهی باقیمانده است و قرارداد سال‌جاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.