رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری جاعلان عنوان و کلاهبردارانی که با شیوه‌های متقلبانه اقدام به دریافت وجه نقد از مالباختگان برای واگذاری زمین در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت دو نفر در زمینه کلاهبرداری و جعل عنوان برای واگذاری زمین در سطح استان مطلع و بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: تحقیقات اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که دو نفر از کلاهبرداران سابقه دار، با معرفی خود به عنوان مسئولان اداره میراث فرهنگی یکی از استان‌های غربی کشور، مالباختگان خود را با شیوه‌های خاص به دام انداخته و با نشان دادن مدارک جعلی، مبالغ هنگفتی را به صورت سکه و طلا برای واگذاری زمین در سطح شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ از آن‌ها دریافت کرده و متواری می‌شوند.

سرهنگ نادربیگی می گوید: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و در کمتر از چند روز محل اختفاء کلاهبرداران در شهرستان فردیس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو آن‌ها دستگیر شدند.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۱۰۰ برگ اسناد جعلی و ۱۵ قطعه اشیای عتیقه تقلبی که کلاهبرداران از آن‌ها برای فریب مالباختگان استفاده می‌کردند، کشف شد.

سرهنگ نادربیگی گفت: ارزش کلاهبرداری‌های صورت که از سوی این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده .

به گفته رئیس پلیس آگاهی البرز  متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.