ذوالقدر:

دستگاه‌های اجرایی بر سر راه فعالان دانش‌بنیان مانع ایجاد نکنند/توسعه پارک فضای کارگاهی پارک

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت:  دستگاه‌های اجرایی نباید بر سر راه فعالان دانش‌بنیان مانع ایجاد کنند و باید هر کس به نحوی کمک کند که مشکلات افراد فعال در این عرصه حل شود و این شرکت‌ها بتوانند بدون دغدغه به حیات خود ادامه دهند.

امین‌رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: دانش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که ایده نوآورانه و فناورانه دارند، سرمایه‌ای برای استان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: این افراد در واقع این جسارت را داشته‌اند که دانش را به مرحله عمل برسانند و محصول داشته باشند و با توجه به مکانیزم سختگیرانه‌ای که در پذیرش شرکت‌ها در پارک علم و فناوری داریم می‌توان گفت تیم‌هایی که در پارک وجود دارند چکیده تیم‌های دانش بنیان و فناور و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

ذوالقدر گفت: حتی اگر یک نفر هم در عرصه دانش‌بنیان مشغول به کار شود بسیار ارزشمند است؛ لذا دستگاه‌های اجرایی نباید بر سر راه فعالان دانش‌بنیان مانع ایجاد کنند و باید هر کس به نحوی کمک کند که مشکلات افراد فعال در این عرصه حل شود و این شرکت‌ها بتوانند بدون دغدغه به حیات خود ادامه دهند.

او گفت: برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به هم افزایی داریم که نیاز است بخش‌های مختلف برای کمک به این شرکت‌ها اقدام کنند.

او گفت: ما به دلیل محدودیت فضایی که داریم نمی‌توانیم از برخی شرکت‌ها حمایت کنیم و نیاز به فضای کارگاهی برای فراهم شدن شرایط جهت فعالیت این شرکت داریم.

ذوالقدر با اعتقاد به اینکه مسائل ما ریشه فرهنگی دارد در استان فارس پنج دستگاه به جای حمایت از پارک علم و فناوری استان اعلام کرده‌اند که ما خودمان درصدد هستیم اقدام به راه‌اندازی پارک کنیم.

ذوالقدر بر ضرورت انسجام جمعی برای حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل کلانی که باید دنبال کنیم بحث توسعه پارک است. بدون شک توسعه پارک توسعه استان فارس است و این توسعه به هر شکلی که اتفاق بیفتد چه از نظر فیزیکی و چه از نظر محتوا می‌توان. کمک بسزایی به تحقق اهداف مان در عرصه دانش‌بنیان کند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: از ابتدای امسال به منظور اجرایی کردن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال جلساتی را با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و مسئولان مختلف در بخش‌های مختلف برگزار کردیم وتمام تلاش خود را برای رفع مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان با آن مواجه هستند، به کار گرفتیم. هرچندشاهد تأثیرگذاری این اقدامات بوده‌ایم، اما برای اثربخشی بیشتر باید تلاش بیشتری انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار