۵۰ طرح گردشگری در آذربایجان غربی در دست اجرا است

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گفت: ۵۰ طرح در قالب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح استان با بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون در دست اجرا است.

محمد عبدلی گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های گردشگری سلامت، بوم‌گردی، مرکز آب‌درمانی، مجتمع‌های گردشگری و مراکز اقامتی در آذربایجان غربی در دست اجراست و از ۳۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

او می گوید: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برابر با ۳۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده که با مشارکت بخش خصوصی در این استان انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۶۱۱ نفر در این حوزه در استان اشتغال ایجاد می‌شود.

عبدلی گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و این اداره کل از آمادگی کامل برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث مجتمع گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و یا تبدیل آن مجوزهای لازم داده و تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهد.

او می گوید: علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش می‌توانند با ثبت نام در سامانه پس از طی مراحل اداری مجوز ساخت دریافت کرده و پس از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد برای دریافت تسهیلات برای احداث و تجهیز به بانک ها معرفی می‌شوند.

عبدلی گفت: علاقه مندان در شهرهای کوچک و روستاها نیز می توانند در قالب احداث اقامتگاه سنتی در شهرها و بوم گردی در مناطق روستایی از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش بوم‌گردی در توسعه و رونق صنعت گردشگری در نقاط مستعد آذربایجان غربی، گفت:درصدد هستیم با تسهیل روند اخذ مجوز برای واحدهای بوم‌گردی به رونق گردشگری در این مناطق کمک شود.

او گفت: این اداره کل همچنین در زمینه تبدیل آپارتمان به هتل آپارتمان و خانه‌های قدیمی به اقامتگاه نیز آماده همکاری و ارایه تسهیلات به متقاضیان است.

عبدلی گفت:در همین راستا هم اکنون یک باب هتل ۲ ستاره در مهاباد با دریافت ۴۰ میلیارد ریال و یک باب هتل چهار ستاره در ارومیه با دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال احداث و تجهیز هستند که تا پیش از پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او گفت: آذربایجان غربی به دلیل دارای بودن جاذبه‌های مختلف گردشگری و هم مرز بودن با چند کشور خارجی از پتانسیل‌های بسیار بالایی در این حوزه بویژه گردشگری سلامت برخوردارست که توسعه زیرساخت‌های این بخش از ضروریات گردشگری استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.