مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: درحال حاضر تمامی اقدامات لازم برای تهیه داروهای بیماران تالاسمی صورت گرفته است.

 سجاد اسماعیلی گفت: ارز تخصیصی به داروهای بیماران تالاسمی طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته بیشترین میزان بوده است، تامین داروهای حیاتی وارداتی و تولید داخل بیماران تالاسمی از مسیر واردات و‌ همچنین تولید داخل در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تولید داخل ویال دفروکسامین و قرص دفرازیروکس خوراکی به میزان کافی از چند شرکت تولیدی داخل در بازار موجود است.

به گفته مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو، با توجه به اینکه برخی از داروهای بیماران تالاسمی از شرکت نوارتیس کشور سوییس تامین می شود و این شرکت شروع تولید داروها از قبیل دسفرال و جیدنیو را مشروط به تخصیص ارز و سوییفت کرده، علیرغم اینکه سازمان غذا و دارو برای محموله‌های دسفرال و جیدنیو ارز تخصیص داده و از مسیرهای موجود ارز به حساب شرکت واریز شده است.

 او گفت: شرکت نوارتیس اعلام کرده است که بعد از دریافت ارز، پروسه تولید را آغاز کرده و ۵ -۶ ماه بعد دارو را برای بیماران تالاسمی ارسال خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: سازمان غذا و دارو تمامی مسیرهای ممکن را برای تامین داروهای بیماران مدنظر قرار داده است، از سه ماه گذشته ارز مورد نیاز تهیه داروهای دسفرال و جیدنیو به شرکت خارجی تولید کننده پرداخت شده و دلیل تاخیر، این شرکت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار