معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: پروژه ریلی جدیدی از تهران به سمت جنوب و غرب کشور در دستور کار قرار دارد که مسیر راه آهن دورود به بروجرد و ملایر در بخشی از آن است.

عباس خطیبی  معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور  در بازدید بخشی از پروژه راه آهن بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایفی که در مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور در بخش ریلی دنبال می‌کنیم، تکمیل کریدور‌های ریلی اصلی هستند.
او اظهار داشت: این مسیر ریلی جدید چند سالی است که پیگیری می‌شود و ردیف در قانون، مربوط به چند طرح است، ولی در مجموع یک کریدور جدیدی در ارتباط با مرکز که از تهران به سمت جنوب کشور است شکل می‌دهد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور ادامه داد: این مسیر از تهران به سمت همدان و سپس به سمت ملایر و بروجرد و به سمت خرم آباد و دورود است که بخش جدید است که با مشخصات بالا که بخش‌هایی ساخته شده و بخشی در دست ساخت و بخش‌هایی در حال مطالعه است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: امروز بازدید بخشی از این پروژه که در محدود دورود به سمت بروجرد ملایر انجام شد که قطعه اول این مسیر را که از روستای دلی آباد در محدود ۳۵ کیلومتری راه آهن - دورود - خرم آباد انعشاب می‌گیرد و به سمت بروجرد می‌رود و طول این بخش ۲۷ کیلومتر است که عملیات اجرایی آغاز شد.
خطیبی افزود: پیمانکار در محل اجرای مستقر شده و محل تجهیز را در اختیار گرفته و روند پروژه هر روز بهتر می‌شود و امیدواریم با حمایت‌ها این عملیات تسریع یابد، ولی مشکل اصلی این است که با توجه به حاصلخیزی منطقه، باید در تملک اراضی هماهنگی صورت گیرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بازدیدی از روند تکمیل پروژه راه آهن دورود به بروجرد و ملایر از نقطه صفر مرزی را شروع کردیم و تجهیز کارگاه نیز بررسی شد.

فاطمه مقصودی افزود: اجرای این پروژه آغاز شده و در مرحله تملک اراضی هستیم که در مرحله بعدی این کار انجام می‌شود و این پروژه تا اشترینان و از آنجا به ملایر می‌رود که راه آهن بروجرد سالهاست مطالبه مردمی بوده و قبلا به صورت آنتن دهی بوده، ولی الان پروژه کامل است.

 

برچسب ها: راه آهن ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.