اولیای دم نهاوندی از قصاص قاتل پس از سال‌ها در آستانه‌ی اجرای حکم گذشت کردند.

مدیر موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند گفت: چند سال قبل در یکی از روستا‌های نهاوند اختلاف و درگیری بین دو نفر رخ می‌دهد که منجر به قتل یکی از طرفین می‌شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه‌ی قاتل و مقتول شد.
با تلاش عوامل موسسه داوری فرشته عدالت نهاوند، ستاد صبر و شورا‌های حل اختلاف نهاوند خانواده مقتول با بخشش قاتل پس از مدت‌ها به او زندگی دوباره بخشیدند.

محسن مولوی گفت: با معرفی و دستگیری قاتل و مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیای دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

او گفت: یکی از وظایف ذاتی موسسه داوری و شورای حل اختلاف و ستاد صبر، ایجاد صلح و سازش در پروندهاست وبر این اساس با ارجاع پرونده به این موسسه و شورای حل اختلاف و با هماهنگی و همکاری اعضای ستاد صبر، همیاران صلح استان، دادستان شهرستان و باهدف جلوگیری و گسترش درگیری، بین بزرگان و اعضای دو خانواده با برگزاری چندین جلسه سرانجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها شدند.

مولوی گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت امام رضا (ع) در مراسمی با حضور دادستان، دادیار اجرای احکام، حاج عباس عربی سفیر صلح، ستاد صبر، ریش‌سفیدان و معتمدین، اولیای دم به حرمت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بخشش قاتل پس از مدت‌ها زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار