رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵۵ نفر از بهره‌برداران و کشاورزان نمونه استان طی آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تجلیل شدند.

نادر تقی زاده گفت: سه نفر از این افراد تجلیل شده تولیدکننده نمونه کشوری هستند و ۵۲ نفر دیگر نیز جزو بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استان در حوزه زراعی، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع وابسته هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در این آیین، تولید کنندگان و کشاورزان را فعالان واقعی عرصه اقتصاد مقاومتی کشور عنوان کرد و گفت: امنیت غذایی کشور مدیون و مرهون زحمات این جهادگران است.

تقی زاده می‌گوید: کشاورزان هم اینک در جبهه تولید و در تامین امنیت غذائی بی وقفه تلاش می‌کنند و حاصل تلاش آن‌ها قابل کتمان نیست.

او گفت: امروز با تلاش تولیدکنندگان عرصه کشاورزان ایران در زمینه تولید انواع محصولات زراعی، دامی و باغی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد به طوری که هم اکنون افزون بر ۱۳۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل می‌گوید: در سال زراعی گذشته ۱۲۰ هزار فعال و شاغل در بخش کشاورزی استان اردبیل با تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دادند.

تقی زاده گفت: استان اردبیل با این حالی که کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.