دومین پردیس و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در همدان تکمیل و آماده واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان شد.

باهدف حمایت از تولید دانش بنیان؛ تفاهم نامه دومین پردیس و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور در استان همدان امضا شد.

دهکده فناوری کشاورزی استان همدان با ۸۵ هکتار مساحت در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان در حال تکمیل بوده و قراراست در مرحله نخست ۵ هکتاردر اختیار شرکت‌های دانش بنیان گذاشته و ازمعافیت مالیاتی برخوار شوند.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم از افتتاح ۸ دهکده فناوری کشاورزی دیگر آینده نزدیک در کشور خبر داد.

او گفت: حمایت از پردیس‌های تحقیقاتی تضمین کننده امنیت غذایی با رویکرد نوآوری از الویت وزارت علوم است.

پیش بینی می‌شود با فعالیت دهکده فناوری کشاورزی استان همدان رشد و شکوفایی بخش کشاورزی این استان برپایه علوم و فناوری‌های نوین پایه ریزی شود.

خیرالدین گفت: مشارکت بخش خصوصی نقش موثری در تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان همدان دارد.

اوگفت: ۳۵۰ هکتار زمین برای راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی استان خراسان رضوی اختصاص یافته که این مهم نیز باید در استان همدان محقق شود.

به گفته معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، داشتن یک مجموعه (شهرک) فناوری در شهرک صنعتی همدان و همچنین تبدیل مرکز رشد دانشگاه بوعلی به پردیس علم و فناوری از مطالبات وزارت علوم است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت جهاد کشاورزی، مقررشده ۱۰ پردیس به عنوان دهکده فناوری کشاورزی با مشارکت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در نقاط مختلف کشور راه اندازی شود که نخستین پردیس از این مجموعه در استان خراسان رضوی راه اندازی و فعال شده است.

علی خیرالدین گفت: طرح دستیار فناوری به زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح دانشجویان به مدت ۶ ماه در یک واحد به عنوان کار آموز مشغول کار می‌شوند و با توجه به مقطع تحصیلی، ماهانه یک تا سه میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند.

او گفت: صندوق پژوهش و فناوری اعتباراتی را به طرح دستیار فناوری اختصاص خواهد داد ودر اجرای این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل، درآمد هم خواهند داشت و به تدریج وارد حرفه مرتبط با تحصیلات خود می‌شوند.

او گفت: راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری سفال در شهر لالجین نیز نقش موثری در توسعه فرآیند تولید سنتی و تبدیل آن به تولید دانش بنیان دارد.

به گفته او همدان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور است که با داشتن ۲ دانشگاه بزرگ بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی، ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید دانش بنیان دارد.

معاون وزیر علوم همچنین از نمایشگاه دستاورد‌های فن آوران استان همدان بازدید و سپس با حضوردر استانداری همدان از زحمات محمد حسن مرادی قدر دانی و مجید کزازی رئیس پارک علم وفناوری استان همدان را منصوب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.