مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته ۲۱ مورد حادثه سقوط در چاه اتفاق افتاد که منجر به فوت ۹ نفر شد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی شاهد حفر چاه‌های عمیق در باغات اصفهان هستیم که استفاده نکردن از متخصصان امر برای حفر چاه، باعث رعایت نکردن نکات ایمنی شده و در موارد بسیاری سقوط در چاه را رقم زده است.

او درمورد حوادث سقوط در چاه‌های فاضلاب و چاه‌های حفر شده در منازل قدیمی، گفت: حفر چاه تنها باید تحت نظر متخصصان و چاه‌کن‌ها انجام بگیرد و تمام موارد ایمنی چه در موقع حفر چه در اطراف چاه رعایت شود.

مطلبی می‌گوید: سال گذشته ۲۱ مورد حادثه سقوط در چاه اتفاق افتاد که منجر به فوت ۹ نفر شد، در مواردی شاهد بوم‌گذاری چاه‌هایی هستیم که از قدیم در منازل وجود داشته است و، چون موارد ایمنی در آن رعایت نشده بود و افراد اطلاع کافی از گاز‌های موجود در چاه نداشتند، اتفاقات ناگواری مانند گازگرفتگی رخ داده و حتی منجر به مرگ شده است.

او به موارد غرق‌شدگی در استخر‌های خانگی و موجود در باغات، گفت: با توجه به گرم شدن هوا شاهد شنا در استخر‌های خانگی و باغات در تفریح‌های خانگی هستیم که به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی، نداشتن پله، مجهز نبودن به طناب و نبود نرده‌گذاری در بعضی استخرها، غرق‌شدگی رخ داده است.

به گفته مطلبی استفاده از جلیقه‌های نجات و مشاوره با متخصصان امداد و نجات، همچنین در مواردی شاهد غرق شدن افراد در استخر‌های شخصی یا کانال‌های آب بودیم که با توجه به آشنا نبودن فرد با فنون شنا حادثه رخ داده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در مواقعی که شاهد غرق شدن کسی هستیم، شهروندانی که شناگر نیستند باید با استفاده از طناب، شاخه درخت یا کمربند و لباس‌هایی که به هم وصل شده است، به فرد در حال غرق کمک کنند، این در حالی است که در مواقع بحرانی قدرت تصمیم‌گیری درست از افراد سلب می‌شود و خانواده‌ها بدون توجه به این موارد، اقدام به نجات فرد می‌کنند و حادثه دیگری را به‌وجود می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.