رئیس دستگاه قضا گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه به دنبال طرحی نو هستند تا بتوانند تحول در ساختار، روش‌ها، حمایت‌ها و واگذاری‌ها را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه آمادگی دارند تا طرحی نو در اندازند و همه قائل به تغییر و تحول در زمینه ساختارها، روش ها، حمایت‌ها و واگذاری‌ها هستیم.

رئیس دستگاه قضایی گفت: برای اینکار همه دست به دست هم بدهیم و از این فرصت نهایت فرصت را ببریم، دستگاه قضا در این راستا آمادگی شنیدن مشکلات و کار تمام قد را دارد تا قضیه حل شود.

او گفت: دولت باید نظارت گر و تنظیم کننده امور باشد و کار را به دست بخش خصوصی و مردم بسپارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: مشکلات و قوانین در صنف‌ها بررسی و به قوه قضاییه ارسال شود چرا که یکی از وظایف بازرسی نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

او گفت: پیچیدگی‌های اداری به صورت موردی مانند امر واردات و صادرات، گمرک و... در حال بررسی است، تولید کنندگان هم مشکلات را موردی را به دستگاه قضا ارسال کنند.

رئیس عدلیه در خصوص پیشنهاد تولیدکنندگان برای ایجاد معاونت تولید در قوه قضاییه گفت: با این طرح موافقم، اما با حضور تولیدکنندگان و رئیس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.

او گفت: اگر انسان قولی می‌دهد، اما در عمل انجام نمی‌دهد، یک امید را ایجاد می‌کند و افراد زیاد به استقبال می‌آیند، بعد می‌گویند که نشد و آن شعار تحقق نیافت اشکال از کجاست؟!

رئیس قوه قضاییه گفت: آیا مطالعه نشده یا شده، آیا فردی که حرف می‌زند آن امور در اختیار آن شخص هست یا نیست، چه کار کنیم که شعور جلو بیفتد از شعار و قول تبدیل به فعل بشود، رجز خواندن تنها کار را پیش نمی‌برد، شهامت، قدرت و عمل لازم است تا اتفاق لازم بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: اولین حرف را اراده می‌زند، با تدبیر و تفکر و بعد ایستادگی لازم است تا حتما جلو می‌روند که گاهی به مقصد عالی میرسند و گاهی به بخشی از آن محقق می‌شود.

او پیش بینی موانع را از جمله مسائل مهم برای تحقق اراده‌ها دانست و گفت: مشکلات را یک طرفه نمی‌توان رفع کرد چه تولید کننده به تنهایی و چه دولت بلکه هر دو با هم باید کار کند و اگر یکی خود را بر دیگری تحمیل کند و همکاری نکند، کار جلو نمی‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار