عزت الله ضرغامی گفت: بی نظیر‌ترین رقم اعتبار به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در اصفهان اختصاص یافته است.

 وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری امروز در حاشیه سفر هیات دولت به اصفهان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه میراث فرهنگی استان اختصاص یافت، معادل این رقم در استان و بقیه از طریق تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

به گفته عزت الله ضرغامی  این بی نظیر‌ترین رقم اختصاص یافته به این حوزه در اصفهان است ،تا پیش از این دولت فقط ۱۵ میلیارد تومان اختصاص می‌داد.

او این سفر را سومین سفر خود به اصفهان اعلام کرد و گفت: تمامی گردشگران خارجی هدف از سفر به ایران را بازدید از اصفهان می‌دانند و اصفهان با ثبت جهانی ۷ اثر تاریخی در کشور، بی نظیر است.

وزیر میراث فرهنگی می گوید  ثبت۲۲ هزار بنای تاریخی در اصفهان  یک رکورد است.

به گفته او همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌توانند بنا‌های تاریخی را بدون محدودیت مرمت و احیا کنند،بودجه مرمت افزایش ۷۷ درصدی یافته و شرایط برای احیای بافت‌های تاریخی بهتر شده است.

ضرغامی گردشگری سلامت را یکی از ارکان مهم گردشگری دانست و گفت:در این زمینه زیر ساخت‌های خوبی در اصفهان فراهم شده که مشکلات پیش روی آن هم به زودی برطرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقایون تخت جمشید رو دریابید ، چه دشمنی با ایران دارید که نام کوروش رو به زبان هم نمیارید ؟ ضمام امور رو به دست گرفتید که تمدن و تاریخ ایرانی ها رو ازشون بگیرید چرا که اینطوری دوست دارید ؟ شماها چطور به خودتون اجازه می دید میلیون ها احساس رو سرکوب کنید ،

اگه شعور ملی داشتید جشن ملی هم به مناسبت زادروز کوروش کبیر به تاریخی متفاوت از آنچه اسرائیلی ها از خودشون ساختند برگزار می کردید ، اولین نگارنده منشور حقوق بشر با این همه اتفاقات و بنیان گذار بزرگترین امپراطوری تاریخ بشریت اما توی کشور خودش غریبه تر از هر جاییه از سمت یه مشت بی مغز نامرد