نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بخش زیادی از جرایم در فضای مجازی رخ می‌دهد ولی توسعه قضایی لازم در این حوزه هنوز اتفاق نیفتاده است.

 حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه شورای اداری قم که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت:مجلس شورای اسلامی آماده همراهی با نهاد قضا برای توسعه قضایی در این عرصه است.

او می گوید:: فلسفه وجودی قوه قضاییه اجرای عدالت است و باید این قوه در مسیری حرکت کند که تمام صاحبان حق از عملکرد نهاد قضا احساس عدالت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش مشکلات معیشتی و سایر آسیب‌ها بار مشکلات قوه قضاییه افزایش یافته است؛ در گذشته دولت‌ها و مجالس انگیزه‌ای برای تقویت قوه قضاییه نداشته اند؛ چرا که از نظر برخی مسئولان قوه قضاییه‌ای که یقه مفسدان را بگیرد، نهاد مطلوبی نبود.

او می گوید: بی بندوباری، فساد و فحشاء از مباحثی است که شاهد برخورد جدی با آن‌ها نیستیم؛ قانون حمایت از ضابطین امر به معروف و نهی از منکر باید با قدرت اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین گفت: هم اکنون در برخی از جرایم تناسبی بین جرم و جزا وجود ندارد و قوانین فاقد بازدارندگی است و جرم انگاری‌ها بدرستی تدوین نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار