ضرورت ایجاد واحد‌های فرآوری بنتونیت برای ایجاد شهرک این محصول

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد واحد‌های فرآوری بنتونیت، شهرک بنتونیت را در سرایان راه اندازی کنیم.

قناعت در جریان سفر به شهرستان سرایان گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که به طور ویژه در خراسان جنوبی دنبال می‌شود، استفاده حداکثری از ذخایر معدنی استان است.

او گفت: تمام تلاش ما بر این است که از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم و با ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی، از این ذخایر حداکثر استفاده را ببریم.

به گفته قناعت با توجه به ظرفیت بسیار خوب شهرستان سرایان در زمینه بنتونیت، تلاش می‌کنیم با ایجاد واحد‌های فرآوری بیشتر، شهرک بنتونیت را در این منطقه راه اندازی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ائمه جمعه و اعضای شورا‌های اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها این است که شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی، مراودات مالی و پولی خود را در بانک‌های داخل شهرستان انجام نمی‌دهند.

او این اقدام واحد‌های صنعتی و معدنی را نامناسب خواند و گفت: فعال کردن حساب‌های بانکی و انجام مراودات مالی در داخل استان و شهرستان ها، باعث رونق بانک‌ها و بالطبع شهرداری‌ها و فعالیت‌های عمرانی شده و در نتیجه توسعه به همراه دارد؛ لذا موضوع انتقال حساب‌های بانکی شرکت ها، مؤسسات، واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی به داخل استان مورد تأکید است و پیگیری می‌شود.

قناعت گفت: وقتی این واحد‌های سرمایه گذاری از ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنند، انجام مراودات بانکی در منطقه‌ای که فعالند در قبال استفاده‌ای که از ذخایر می‌برند، کمترین توقع و انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.