مدیرکل استاندارد همدان از صدور ۷۰۰ نشان استاندارد برای محصولات و انجام بیش از ۷ هزار بازرسی از شبکه توزیع سال گذشته خبر داد.

محمد مددی در بازدید از یکی از واحد‌های صنایع غذایی استان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۷ هزار بازرسی از شبکه توزیع انجام شد، گفت: در این راستا ۵۰۰ نمونه از انواع کالا با صرف اعتبار بالای ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد.

او گفت: بخش مهمی از فعالیت استاندارد نظارت بر واحد تولیدی و بخش مهم دیگر در توزیع این فرآیند است، به این ترتیب که هر محصول که وارد هر استانی شود مجموعه عوامل باید فرایند استاندارد را کنترل کنند.

مددی گفت:  در حوزه استاندارد صنایع غذایی پیشرفت خوبی داشته ایم، به دنبال مباحث ایمنی و کیفی واحد‌های تولیدی هستیم که در هر شرایطی باید رعایت شود.

مدیرکل استاندار همدان گفت: کاهش وزن در برخی اقلام خوراکی به جد پیگیری می‌شود، در شبکه توزیع و واحد‌های استان بحث برچسب گذاری از مباحثی است که در دستور کار قرار دارد.

مددی درباره مولفه‌هایی که منجر به دریافت نشان استاندارد می‌شود، گفت: کالا‌هایی که مشمول استاندار اجباری هستند بعد از تولید آزمایشی الزام قانونی دارند تا نسبت به پروانه کاربرد نشان استاندارد اقدام کنند.

او گفت: واحد متقاضی دریافت نشان استاندارد با بکارگیری مدیر کنترل کیفی، آزمایشگاه پاسخگو و…فرآیند استاندارد شروع کرده و اگر استاندارد‌های تعیین شده رعایت شود موفق به اخذ پروانه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.