دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از افزایش وزش باد در استان در ۲ روز آینده و تداوم کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه خبر داد.

زهرا مبشری گفت: استان تا روز یکشنبه آینده شاهد افزایش ابرناکی بخصوص در نیمه شمالی، با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده در ارتفاعات خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت باد برای امروز و روز یکشنبه همراه با احتمال بروز خسارت ناشی از آن در استان پیش‌بینی می‌شود که البته در روز شنبه تقریبا جو نسبتا پایداری بر استن حاکم خواهد شد.

او گفت: در روز دوشنبه آینده نیز شاهد عبور موج جدیدی از استان خواهیم بود که در برخی قسمت‌های شمال و مرکز استان با رگبار و رعد و برق همراه است و احتمال ایجاد رواناب، سیلاب و آب گرفتگی را در پی دارد که اطلاعات تکمیلی آن طی روز‌های آتی اعلام می‌شود. دمای هوای مشهد و سایر نقاط استان روند کاهشی به خود گرفته است و از امروز تا روز دوشنبه آینده شاهد تداوم این روند کاهشی دما خواهیم بود.

مبشری گفت: در روز دوشنبه تا حدود زیادی از گرمای هوا کاسته شده و هوای نسبتا خنک و مطلوبی را تا روز سه‌شنبه تجربه خواهیم کرد که پیش بینی می‌شود این کاهش دما ۵ تا ۷ درجه باشد. امروز مشهد دمای ۳۳ درجه را تجربه می‌کند و امشب نیز دما به ۲۱ درجه می‌رسد.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۱۵ درجه خنک‌ترین شهر استان و مه‌ولات با ۴۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین شهر استان بوده است. همچنین طی شبانه روز گذشته بیشترین سرعت ورزش باد از سبزوار با ۶۸ کیلومتر در ساعت و بیشترین بارندگی نیز به ترتیب در شهر‌های کلات نادری، گلمان، مشهد و فریمان گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار