هشدار شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به مشترکان پر مصرف

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، انشعاب‌های پر مصرف آب در استان جمع‌آوری می‌شود.

آقای محمودی گفت: پلیس آب در چهارمحال و بختیاری با هرگونه مصرف مازاد از جمله شست‌وشوی ماشین، کوچه، حیاط و آبیاری فضای سبز و باغ برخورد می‌کند.

مصرف آب در بخش کشاورزی استان بالا است از این رو باید با اجرای سیاست‌هایی از جمله اجرای شیوه‌های نوین آبیاری مصرف در این حوزه کاهش پیدا کند چرا که دبی آب چاه‌های شرب به شدت کم شده.

آب شرب خیلی از روستا‌های استان از منابع سطحی، موقت و فصلی تأمین می‌شود و از لحاظ زمین شناختی امکان حفر چاه در این روستا‌ها وجود ندارد و با توجه به آغاز فصل گرما و خشک شدن منابع آبی باید از طریق تانکر به مردم این مناطق آب رساند.


بیشتر بخوانید


طرح آبرسانی به ۴۴ روستا در شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان با ساخت و احداث مخازن و مجتمع‌ها آغاز شده است و در کیار، اردل و کوهرنگ هم به زودی آغاز می‌شود.

به بیش از ۲۰۰ روستا در استان، آبرسانی صورت گرفته است و تابستان امسال با ایجاد تنش آبی در شهرستان‌های بن، شهرکرد و بروجن برخی از شهر‌ها نیز در نوبت آبرسانی با تانکر قرار می‌گیرند.

میانگین مصرف آب در شهرکرد باید ۷۵۰ تا ۸۰۰ لیتر در ثانیه باشد، اما در تعطیلات اخیر این میزان به یک‌هزار لیتر افزایش یافت.

با توجه به اتمام تقریبی بیماری کرونا و با آغاز تعطیلات تابستان و افزایش ورود مسافر به چهارمحال و بختیاری مصرف آب به شدت افزایش پیدا می‌کند.

در تعطیلات خردادماه امسال دو تا سه برابر جمعیت سامان مسافر وارد این شهر شده و به دنبال آن مصرف آب افزایش پیدا کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار