خودکفایی در ساخت بزرگترین زانویی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

مدیرعامل شرکتی دانش بنیان در مشهد گفت: با ساخت بزرگترین زانویی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نفت و گاز کشور از وارادت این محصول بی نیاز شدند.

محمدپور گفت: به همت متخصصان جوان این شرکت بزرگترین زانویی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکتی دانش بنیان در مشهد گفت: این زانویی ۱۱۶ اینچی که تا قبل از آن از کشور‌های اروپایی و آمریکایی وارد می‌شد به عنوان یکی از اتصالات استراتژیک در خطوط خنک کننده پالایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضخامت، تحلیل‌های تنش، طراحی و تهیه مواد اولیه آن نیاز به محاسبات دقیق و پیچیده مهندسی دارد که به همت متخصصان این شرکت در مشهد انجام شده است افزود:از مواد اولیه تا محصول نهایی همه کاملا ایرانی و بومی شده است.

او گفت: با طراحی و ساخت این محصول زمینه اشتغال برای ۷۵ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰ نفر هم به طور غیر مستقیم در این شرکت فراهم شده است.

محمد پور گفت: هزینه تولید این زانویی یک چهارم نمونه‌ی خارجی آن است، با خودکفایی در تکنولوژی و ساخت این محصول علاوه بر تامین نیاز داخل، زمینه صادرات آن نیز فراهم شده.

این شرکت دانش بنیان که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی صنایع تجهیزات نفت ایران است به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات انواع اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همچون انواع فیتینگ و فلنج مانند زانویی و مایتر، سه راهی و لترال، تبدیل، در پوش، فلنج را تولید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.