افشای مواردی از رفتارهای غیر انسانی با ژیمناست‌ها در انگلیس

در پی انتشار گزارشی از صد‌ها مورد شکایت علیه فدراسیون ژیمناستیک انگلیس، موارد فراوانی از رفتار‌های غیرانسانی علیه ژیمناست‌ها افشا شد.

روز گذشته (پنجشنبه) گزارشی چند صد صفحه‌ای درباره بدرفتاری فدراسیون ژیمناستیک انگلیس و مربیان این رشته با ورزشکاران از سوی وکیل مستقلی به نام "آنه وایت" منتشر شد.

به گزارش اسکای اسپورتس، گزارش تخلف و بدرفتاری سیستماتیک فدراسیون ژیمناستیک انگلیس، این کشور را تکان داد، موارد غیرانسانی از قبیل گرسنگی و تشنگی دادن به ورزشکاران برای تنبیه آن‌ها و شرمسار کردن آن‌ها به خاطر شرایط بدنشان.

بر اساس گزارش این رسانه انگلیسی، "وایت" بیش از ۴۰۰ شکایت را مورد بررسی قرار داد و یک "فرهنگ غیرقابل قبول" را کشف کرد که باعث تحقیر تعداد زیادی از جوانان، شرمساری و آسیب دائمی روحی یا جسمی آن‌ها به دلیل حضور در  این رشته شده است.

به عنوان بخشی از فرهنگ توهین‌آمیز در ژیمناستیک انگلیس، ژیمناست‌های جوان گرسنه نگه داشته می‌شدند و برای تنبیه آن‌ها را مجبور می‌کرده اند از حلقه‌های دار حلقه آویزان شوند.

این گزارش نشان می‌دهد که مربیان علناً دختران جوان را به خاطر وزنشان خجالت زده می‌کرده‌اند. در برخی موارد ژیمناست‌ها به دلیل دیر آمدن به سالن مجبور می‌شوند برای مدت طولانی از حلقه‌ها آویزان شوند.حتی در مواردی آنها را مجبور می کردند با وجود مصدومیت به تمرین یا مسابقه ادامه دهند.

ورزشکار کم سن و سال دیگری برای تنبیه مجبور شده بود، دو ساعت روی چوب موازنه بماند و تعادل خود را حفظ کند.

جنیفر مک ایلوین ژیمناست سابق انگلیس می‌گوید که بررسی وایت نشان می‌دهد که یک اپیدمی بدرفتاری وجود داشته است و این یافته‌ها اصلا او را متعجب نمی‌کند.

همچنین کودکان از رفتن به توالت و نوشیدن آب در طول جلسات تمرین طولانی مدت منع می‌شده اند.

یک ژیمناستیک گزارش داد که از سن ۹ سالگی به طور منظم مورد دشنام قرار می‌گرفته است.

یکی دیگر گفت: "مربی آنقدر در صورت ما داد و فریاد می‌زد که من می‌توانستم نفس او را استشمام کنم و آب دهان او روی صورتم فرود می‌آمد. "

همچنین بعضی از ژیمناست‌ها نیز در صورتی که نمی‌توانستند حرکت خاصی را انجام دهند مجبور می‌شدند "کلاه بوقی" بر سر بگذارند.

در این گزارش مسائل مرتبط با وزن و ظاهر ورزشکاران به عنوان یک مشکل اصلی مورد تاکید قرار داشت. این گزارش می‌گوید: «کم کردن وزن، گاهی با نگرش ناآگاهانه به رژیم غذایی و زبان تحقیرآمیز همراه بود.
ژیمناست‌ها اقداماتی را انجام می‌دادند که فقط می‌توان آن‌ها را به عنوان اقدامات ناسالم توصیف کرد، (مانند کم آب نگه داشتن بدن خود) تا وزن خود را کاهش دهند و خواسته‌های مربی خود را برآورده کنند.»
این بررسی پس از آن انجام شد که مستند نتفلیکس Athlete A سوء استفاده‌های جنسی در ژیمناستیک ایالات متحده را فاش کرد. در حالی که ۳۰ ادعای سوء استفاده جنسی به عنوان بخشی از تحقیقات در انگلیس مطرح شد، اکثریت قریب به اتفاق شکایات بر بدرفتاری جسمی و عاطفی متمرکز بود.

فرهنگ سکوت و اتکای یک ژیمناستیک به مربیانشان به این معنی بود که شکایت کردن به سختی انجام می‌شد - اگر هم مشکلات مطرح می‌شد، فرآیند‌های رسیدگی به آن‌ها اغلب به نتیجه نمی‌رسید.

در این گزارش نهاد حاکم بر این ورزش، یععنی فدراسیون ژیمناستیک انگلیس، به عنوان یک "سازمان جزیره ای" توصیف شده که ارتباطش با ورزش، ژیمناست و افراد دخیل در این ورزش قطع شده بود.

این بررسی می‌گوید که فدراسیون ژیمناستیک انگلیس "نتوانسته اطمینان خاطر دهد که باشگاه‌ها و مربیان، از جمله مربیان ملی، مسئولانه عمل می‌کنند. "

وایت در گزارش خود تاکید دارد که اکثر افراد دخیل در این ماجرا ، کودکان هستند.او از سیاستمداران به دلیل عدم نظارت مستقل در ورزش به شدت انتقاد کرده است.

سارا پاول که در سال ۲۰۲۱ سمت مدیر اجرایی فدراسیون ژیمناستیک انگلیس را بر عهده گرفت،  عذرخواهی کرده است.او قول داد که تلاش کند این ورزش را از دست مربیان بدرفتار خلاص کند، اما اذعان کرد که برخی از این مربیان  هنوز در این رشته کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انگلیسه دیگه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خوب کاری میکردن
آخرین اخبار